فرمانده یگان‌های ویژه (نیروی انتظامی) از استفاده از انواع دوربین‌ها برای کنترل و پایش صحنه‌های عملیاتی خبر داد و گفت: اغتشاشگران در دید ریز پرنده‌ها هستند.

به گزارش مهر، سردار حسن کرمی افزود: به‌طور مثال برای اینکه بتوان میزان جمعیت، هیجان و چیزهایی که جمعیت با خود حمل می‌کند را شناسایی کرد و لیدرها و هدایت‌کننده‌ها را مشخص کرد که در کجای اجتماعات و اغتشاشات حضور دارند از این فناوری استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه هوشمندسازی مفهوم بسیار وسیعی دارد که بخشی از آن ناظر بر استفاده از فناوری‌های نوین است، گفت: خوشبختانه امروز در سطح یگان‌های ویژه فراجا از این فناوری‌های نوین استفاده می‌شود و از پیشگامان استفاده از این نوع تجهیزات بوده‌ایم.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا خاطرنشان کرد: به‌طور مثال با استفاده از انواع دوربین‌هایی که اکنون در اختیار ماست، صحنه‌های عملیاتی را مورد کنترل قرار می‌دهیم تا پیام مرکز کنترل را به یگان‌های عمل‌کننده برسانیم و هدایت‌های عملیاتی در صحنه انجام گیرد.

وی در ادامه و در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در یگان‌های ویژه فراجا به تجهیز ریزپرنده‌ها به دوربین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از این موضوع در یگان‌های ویژه استفاده می‌شود و در مأموریت اربعین از این فناوری بهره‌برداری شده و در حال حاضر در سطح مأموریت‌های شهری از این فناوری استفاده لازم را می‌بریم.

کرمی با بیان اینکه فناوری‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که در یگان‌های ویژه فراجا مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: آنچه که در هوشمندسازی ملاک است، الگوی هوشمندانه یگان‌های ویژه است که با مشارکت دانشگاه دفاع ملی در این خصوص به‌طور مفصل کار شده است که منظور از آن الگوی هوشمندانه چیست و بتوانیم سامانه‌ای را طراحی کنیم که به فرمانده در تصمیم‌گیری کمک کند. فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در ادامه اظهار کرد: به‌طور مثال برای اینکه بتوان میزان جمعیت، هیجان و چیزهایی که جمعیت با خود حمل می‌کند را شناسایی کرد و لیدرها و هدایت‌کننده‌ها را مشخص کرد که در کجای اجتماعات و اغتشاشات حضور دارند از این فناوری استفاده می‌شود.

وی افزود: اگر تمامی این فناوری‌ها تجمیع و به یک سامانه‌ای متصل شود قطعاً به فرمانده در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. در اصل این هوشمندسازی واقعی یگان‌های ویژه فراجا رقم خواهد خورد که به‌دنبال آن هستیم.