رئیس جمهور به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» صبح امروز عازم نیویورک خواهد شد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در صفحه توئیترش خبر داد که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز در این سفر همراه رئیس جمهور است. او نوشت: «با توجه به اینکه دکتر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران قرار است همراه رییس جمهور باشد، فرصت خوبی برای تروئیکای اروپا/ اتحادیه اروپا خواهد بود تا آمریکا را ترغیب کنند تا به گونه‌ای هدفمند،‌ معدود مسائل باقی‌مانده را حل‌ و فصل کند.» محمد مرندی، در ادامه توئیت خود اضافه کرد: «آمریکا با طفره‌روی و وقت‌کشی، بیهوده موجب رنج‌بارتر شدن زمستان خواهد شد.»

ابراهیم رئیسی در سفر به نیویورک، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.

او دیروز در گفت‌وگویی با خبرنگار CBS آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا دیداری با بایدن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام خواهید داد، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم دیدار با بایدن فایده‌ای داشته باشد؛ نه. رئیسی ادامه داد: دولت آمریکا مدعی است که با دولت ترامپ متفاوت است اما ما هیچ تغییری ندیده‌ایم.

شبکهCBS اعلام کرده است مصاحبه کامل خبرنگار خود با سید ابراهیم رئیسی را ساعت ۴ صبح روز دوشنبه به وقت تهران پخش می‌کند.

رئیسی در روزهای پایانی هفته گذشته نیز سفری سه روزه به شهر سمرقند ازبکستان داشت تا در قالب شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، برقراری نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی را دنبال کند و در همین راستا در حاشیه این اجلاس با ۱۰ تن از سران کشورهای حاضر در اجلاس از جمله روسیه، چین و هند دیدار و گفتگو کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، دیروز خبر داد که رئیس جمهور پس از بازگشت از ازبکستان، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرده و گزارشی از ملاقات‌ها و توافق‌ها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرده است.

به گزارش این پایگاه، «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رئیس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.»