یک نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس احتمالا به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار رأی کمی خواهد داد، گفت: دولت باید برای وزارت کار که یک وزارت‌خانه بسیار مهم و کلیدی است دقت بیشتری داشت و افراد زبده‌تری را برای این منظور در نظر می‌گرفت.

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه که بسیار وسیع هست در زندگی و معیشت مردم نقش تاثیرگذاری دارد. هلدینگ‌هایی که این وزارت‌خانه دارد و در سطح کشور فعالیت می‌کنند، می‌توانند زمینه توسعه مناطق مختلف را فراهم کنند اما معتقدم آقای زاهدی‌وفا تجربه لازم برای اداره این وزارتخانه را ندارد.

نماینده مردم مهاباد با بیان اینکه مجلس هم احتمالا رأی لازم را ندهد، ادامه داد: در مدتی که آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون بودند کمترین ارتباط را با مجلس داشتند. شخصا حضورش را چندان در مجلس مشاهده نکردم، در یکی الی دو مورد در کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کردند و در سایر کمیسیون‌ها ندیدم‌شان بنابراین بعید می‌دانم مجلس به ایشان رأی دهد و اگر هم رأی دهد، رأی بسیار ضعیفی به ایشان خواهد داد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: اگر آقای زاهدی وفا با رأی ضعیف و شکننده وزیر رفاه شود، تاثیر منفی بر عملکرد ایشان و در تعاملش با مجلس و در ادامه راه بدنه وزارت رفاه خواهد داشت. زیرا بدنه این وزارت‌خانه با وی همراه نیست و درصد کمی از همکاران ایشان را به عنوان وزیر قبول دارند و قبول می‌کنند که این امر باعث می‌شود به زیرمجموعه وزارت رفاه و عملکردش لطمه وارد شود، توجه داشته باشید این وزارت‌خانه کلیدی دولت است.

این نماینده مجلس درباره این‌که آیا افراد دیگری هم هستند که دولت می‌توانست به عنوان وزیر رفاه معرفی کند، گفت: افراد شاخص بسیاری هستند، آقای رئیس‌جمهور می‌توانست از بین وزرای قبلی افرادی را مدنظر قرار دهد که از نظر سیاسی هم با دولت همراه هستند و یا بین مدیرانی که در حال حاضر در بخش‌های مختلف توانایی دارند، فردی را انتخاب کند.

وی تاکید کرد: دولت باید به این موضوع توجه و دقت کند و وزیری را معرفی کند که بتواند وزارت‌خانه‌ای مانند وزارت تعاون را مدیریت کند تا شرایط وزارت‌خانه‌های دیگر تکرار نشود. زیرا هنگام تشکیل کابینه وزرای ضعیفی را معرفی کرد که همین حالا باعث زمین‌گیر شدن وزارت‌خانه و درگیری بین مجلس و دولت شده‌اند و چالش ایجاد کرده‌اند و کارها روی زمین مانده است.