فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی مسئولان از چنان امکاناتی برخوردارند که بدون هرگونه نگرانی اقدام به خرید ملک در کشورهای خارجی می‌کنند.

به گزارش عصرما، جلال جلالی‌زاده در امتداد موج اخیر واکنش‌ها به خارج‌نشینی فرزندان مقامات افزود: اگر معاملات مسئولان و افرادی که خود را ولایی معرفی می‌کنند، آمار گرفته شود که چه میزان از این خرید و فروش املاک را در خارج کشور انجام می‌دهند، چه میزان برای فرزندان و همسرانشان ملک و زمین در خارج کشور خریداری می‌کنند و نیز خودشان تا چه میزان در کشورهای خارجی دارایی دارند، آن‌گاه مشخص خواهد شد که این افراد تا چه میزان در شعارهایشان صداقت دارند.

این عضو ارشد حزب اتحاد ملت اضافه کرد: ظاهراً برخی از این مسئولان به میزانی پشتوانه دارند و حمایت می‌شوند که در عمل برایشان این رسوایی‌ها فاقد ارزش و اهمیت است و به این‌که افکار عمومی چه داوری نسبت‌به آن‌ها داشته باشد، اهمیت نمی‌دهند.

وی بیان کرد: برخی از این مسئولان هم ظاهراً چنان آینده‌نگرند که برایشان صرفاً این مسئله مهم است که فرزندانشان در محیطی امن و در آرامش و رفاه زندگی کنند و به هیچ موضوعی جز این توجه نمی‌کنند.

جلالی‌زاده افزود: اگر این افراد به صراحت اعلام می‌کردند که برفرض برقراری ارتباط با کشورهای جهان هیچ اشکال شرعی و اخلاقی ندارد، افکار عمومی نیز امروز داوری منفی نسبت‌به چنین اتفاق‌هایی درمورد فرزندان مسئولان نداشت اما وقتی همواره شاهدیم که این مسئولان خود را ضد غرب جا می‌زنند اما فرزندانشان تابعیت امریکایی و کانادایی دارند و در این کشورها وضع حمل می‌کنند، افکار عمومی واکنش منفی نشان می‌دهد.

جلالی‌زاده در پایان گفت: این مسئله که فرزندان این افراد و مسئولان وابسته به نظام حاضر نیستند در این مملکت زندگی کنند، توهین به همه کسانی است که در جبهه‌ها شهید شدند. جز ابراز تاسف چه می‌توان گفت وقتی می‌بینیم گروهی از جوانان برای حفظ این مرز و بوم در جبهه‌ها جنگیدند، جان دادند و هنوز هم بعضاً پیکرشان به کشور بازنگشته اما فرزندان کسانی که به‌خاطر خون همین شهدا به نان و نوا رسیدند، حتی حاضر به تحصیل و کار در این کشور نیستند!