رئیس‌جمهور صبح دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی ضمن تبریک روز ملی مالزی به او و مردم این کشور، گفت: مالزی دارای جایگاه قابل توجهی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت‌های متنوعی برای توسعه همکاری میان دو کشور دوست، وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم  رئیسی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جهت منافع دو ملت در سایه همکاری و همدلی دوطرف، تصریح کرد: موضوعات مختلفی در جهت توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، علمی، تحقیقاتی، فناوری‌های نوین و نهایی کردن معاهدات تجاری در دستور کار است که امیدوارم در سایه تعامل و تلاش‌های مقامات دو کشور شاهد تحقق آنها باشیم.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب ایجاد شده میان شرکت‌های تجاری دو کشور، تصریح کرد: حجم روابط تجاری میان ایران و مالزی متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست و جای گسترش زیادی دارد.

نخست‌وزیر مالزی نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از حسن توجه ابراهیم رئیسی برای گسترش روابط بین دو کشور و تبریک روز ملی کشورش، روابط فیمابین را مایه افتخار برای دولت و ملت مالزی دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار همواره حامی و پشتوانه مهمی برای امت اسلامی بوده است».

«اسماعیل صبری یعقوب» ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط میان دو کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک تجاری بسیار مهمی برای مالزی در آسیاست و از اینکه روابط تجاری دو کشور در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، بسیار خوشحالیم.

وی همچنین ضمن محکومیت سیاست تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اراده سیاسی موجود کنونی، مسیر توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و مالزی را در حوزه‌های مختلف تضمین خواهد کرد.