رئیس جمهور آمریکا حمله نظامی اخیر این کشور به سوریه را به ایران ربط داد و اعلام کرد: در بیست و سوم این ماه دستور حمله به تاسیساتی در شرق سوریه را صادر کردم که توسط گروه‌های وابسته به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، جو بایدن، طی نامه‌ای به کنگره، روسای مجلس نمایندگان و سنا را در جریان حمله ارتش این کشور به شرق سوریه قرار داد.

بایدن مدعی شد: نیروهای آمریکایی در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ میلادی، به دستور من یک تأسیسات مورد استفاده گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق سوریه را هدف حملات نقطه‌زن قرار دادند.

وی در ادامه افزود: این حملات در راستای محافظت و دفاع از ایمنی نیروهای آمریکایی و همچنین تضعیف و مقابله با حملات جاری انجام شده است.

بایدن در ادامه مواضع خود افزود که آمریکا در صورت لزوم، آماده انجام اقدام‌های بیشتر، برای مقابله با تهدیدها یا حملات دیگر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به این اظهارات بایدن در توئیتر نوشت: «آمریکا حملات اخیر ارتش متجاوز این کشور به گروه‌های مردمی و نیروهای ضدتروریستی سوریه را «پاسخی مستقیم به حملات و تهدیدات مداوم علیه نیروهای ایالات متحده» خوانده است!»

ناصر کنعانی ادامه داد: «‌اما حقیقت این است که اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.»