سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده با اعتقاد به نقص تحقیقات به دادسرا ارسال شد. دادسرا در راستای رفع نقص اقداماتی انجام داد و ظرف روزهای آینده به دادگاه ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی در یک نشست خبری تصریح کرد: دادگاه ویژه‌ای در سازمان قضائی نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به این پرونده بود.  پرونده با اعتقاد به نقص تحقیقات به دادسرا ارسال شد که این موضوع هم به خاطر اعتراض به نظریه کارشناسی بود.  دادسرا در راستای رفع نقص اقداماتی انجام داد و  ظرف روزهای آینده به دادگاه ارسال می‌شود. کارشناسی غنی در این پرونده صورت گرفته اما پرونده طبق حق شکات مورد اعتراض قرار گرفت.

وی درباره بازداشت تبعه سوئدی در ایران گفت: این پرونده در دادسرای تخصصی  تهران تحت رسیدگی است و اتهامش جاسوسی است. در ۲۸ فروردین سال جاری قرار بازداشت موقت او صادر شد و در بازداشت است. یکسری اسناد کشف شده و در حال بررسی است و تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه است. براساس سرنخ هایی که داریم ممکن است   اتهام دیگری  در مورد ایشان مطرح شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده تاج زاده نیز گفت: یک اتهام تشویش اذهان عمومی  و یک  تبلیغ علیه نظام  دارد.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: تکلیف اجرای حکم وی بر عهده دادستانی و واحد اجرای احکام دادسرای تهران است. تاکنون نسبت به شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل کشور و ارزیابی اموال و انتقال و استرداد اموال خارج از کشور این فرد اقدام جدی و گسترده صورت گرفته است و  تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون دلار به وزارت نفت واگذار شده است. کل رد مال این فرد ۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون یورو است و در مورد الباقی طلب وزارت نفت با همکاری ضابطین و نظارت دادسرای تهران اقدامات خوبی انجام شده است. سرنخ‌های بسیار خوبی از اموال وی به دست آمده است و اکنون هم بابک زنجانی در زندان است.

ستایشی در خصوص آخرین وضعیت شکایت سید حسن خمینی از دهباشی گفت: این پرونده در ناحیه ۳۱ دادسرای تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در مرحله اول قرار صادر و به آن اعتراض می‌شود که پرونده به دادگاه کیفری ارجاع می‌یابد. در آنجا، قرار جلب به دادرسی صادر می‌شود و در نهایت فرد به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود که با اعتراض محکوم علیه پرونده به شعبه اول دادگاه تجدید نظر تهران ارسال می‌شود و آنجا در حال بررسی است.