چندین تن از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره که از همان ابتدا به دنبال از بین بردن برجام بودند از دولت بایدن درخواست کردند تا از توافق با ایران صرفنظر کند.

به گزارش فارس به نقل از «فاکس‌نیوز»، روز شنبه گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه گزارش پلیس نیویورک حاکی است فردی که با حمله به «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) او را زخمی کرد جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» است که ساکن ایالت نیوجرسی است و اصالت لبنانی دارد.

با این حال سناتور‌های آمریکایی بدون هرگونه سند و مدرک با تلاش برای ارتباط دادن این قضیه به جمهوری اسلامی تلاش کردند از توافق برجام جلوگیری کنند.

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در پیامی که در صفحه توئیتری خود با اتهام‌زنی به ایران نوشت: «ایران به هر آن که سلمان رشدی را ترور کند، پاداش می‌دهد. امروز (جمعه) او در آمریکا مورد اصابت چاقو قرار گرفت. چرا بایدن هنوز «توافقی» را با این تروریست‌ها در تهران مورد مذاکره قرار می‌دهد.»

چندین تن دیگر از سناتور‌ها و نمایندگان کنگره که از همان ابتدا به دنبال از بین بردن برجام بودن نیز به روبیو پیوستند و از دولت بایدن درخواست کردند تا از توافق با ایران صرفنظر کند.

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آرکانزاس» در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «رهبران ایران چندین دهه است که خواستار قتل سلمان رشدی هستند. ما می‌دانیم آن‌ها تلاش می‌کنند امروز مقام‌های آمریکایی را نیز ترور کنند. بایدن باید فوراً به مذاکره با این رژیم تروریست پایان دهد.»

در روز‌های اخیر، مقام‌های آمریکایی ادعا‌های بی اساسی را درباره قصد ایران برای ترور مقام‌های آمریکایی مطرح کرده‌اند که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تمامی این ادعا‌ها را رد کرده‌اند.

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز، کاخ سفید به درخواست این شبکه آمریکایی برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است. این خبر در حالی منتشر شده است که برخی گزارش‌ها مدعی است که جمهوری اسلامی ایران حاضر به پذیرش پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق در صورت تحقق خواسته‌ای ایران است که البته مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ اشاره‌ای به این مطلب نکرده‌اند.