با پایان یافتن مذاکرات وین و ارائه طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که  کشورش آماده است بر اساس متن ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا، «به سرعت» توافقی را برای احیای برجام امضا کند اما یک عضو ارشد مذاکره کننده ایرانی تاکید کرد که تا زمانی که متن حاصله، با دقت در تهران مطالعه و بررسی نشود، نمی‌توان نظری داد. به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایران مدام می‌گویند آماده بازگشت به اجرای دوجانبه برجام هستند. بگذارید ببینیم عمل‌شان با حرف‌هایشان تطبیق دارد. همان‌طور که هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا روشن ساخته است، این متن تنها مبنای کاری است که باید انجام شود.

همچنین علی واعظ، مدیر پروژه ایران گروه بین‌المللی بحران در این باره هشدار داد که اختلافات بر سر تحقیقات و بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است مشکلی باشد که امکان برطرف شدن آن وجود نداشته باشد.

او گفت: ترک کردن وین با امید این که زمان این مسئله را حل کرده است، قمار خطرناکی است. هر بار که مذاکرات متوقف شده، شکاف‌ها بازتر و موانع جدیدتری پدیدار شده‌اند. همچنین وانگ کوان، نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌کننده ارشد این کشور گفت: ازسرگیری مذاکرات وین نشان‌ می‌دهد که فائق آمدن بر اختلافات از طریق گفتمان و مذاکرات تنها راه حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران است. او در ادامه گفت: به لطف تلاش‌های مداوم تمامی طرفین مذاکره‌کننده برای مدت بیش از یک سال، حالا چشم‌انداز رسیدن به یک توافق در دیدرس است. اما اگر از این فرصت استفاده نشود، از بین خواهد رفت.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در صفحه توییترش نوشت: در حقیقت منظورم این است که با احترام به تمامی طرفین توافق هسته‌ای و در وهله اول ایران، تمامی دلایل  برای احیای برجام وجود دارد. مثل همیشه دشواری‌ها در جزئیات است

توییتر رسمی خبرگزاری فرانسه شب گذشته به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که اتحادیه اروپا «متن نهایی» مذاکرات هسته‌ای با ایران را به طرف‌های مذاکرات ارائه داده است. با این وجود، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید، گزارش‌ها درباره جزئیات چیزی که پیشنهد شده «صرفا گمانه‌زنی‌ است.»

محمد مرندی، مطرح کرد: تیم مذاکره‌کننده تا زمانی که متن حاصله، با دقت در تهران مطالعه و بررسی نشود، نمی‌تواند درباره چیزی که تا الان به دست آمده نظری ارائه دهد. در چند ماه اخیر، چه در وین و چه زمانی که مذاکره‌کنندگان در پایتخت‌هایشان هستند، مذاکره‌کنندگان ایران تهدیدهای غربی و ضرب‌الاجل‌های ساختگی را برای حفظ حقوق ایرانیان و دست یافتن به امتیازات مهم، نادیده گرفته‌اند. تفاوت آن موقع با الان بسیار

زیاد است.