بهروز کمالوندی تاکید کرد: از اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است و ایران به سمت ساخت بمب هسته‌ای نخواهد رفت.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و به منظور حفظ منافع ملت ایران، مجموعه‌ای از وظایف را انجام دادیم. یکی از کارهایی که انجام دادیم راه اندازی یک هزار دستگاه سانتریفیوژ IR6 بود و از دیروز شروع به تزریق گاز به این ماشین ها کردیم.

کمالوندی تاکید کرد: ما روند غنی سازی را برای رفع نیازهای کشور ادامه خواهیم داد. ما قبلاً برنامه خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده‌ایم و طرف‌های دیگر مذاکرات هم می‌دانند که ما در این باره قانون داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سخنان اخیر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و برداشت‌های از این سخنان، گفت: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است. ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.

وی همچنین گفت: اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود بازگردند، ما نیز در چارچوب توافق هسته ای به تعهدات خود باز خواهیم گشت.