عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از بروز برخی رفتار و تندروی‌ها در حاشیه نمازهای جمعه گفت: تنها ۲دهم درصد از مردم یک شهر در نمازجمعه شرکت می کنند

به گزارش منیبان، علی محمد ایازی افزود: امامان جمعه همانگونه که در خطبه‌های نماز جمعه، همه را امر به تقوا می‌کنند، خود نیز باید در تحصیل تقوا و عمل به آن حداکثر تلاش خود را انجام دهند زیرا اگر غیر از این باشد، نتیجه عکس خواهد داد. این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: نباید فضای نماز جمعه در اختیار برخی از کانون‌های سیاسی جهت تخریب و تسویه حساب با افراد قرار بگیرد. متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که گعده‌های سیاسی هدفمند آن هم با استفاده از امکانات و بودجه‌های عمومی تندترین شعارها را در حین نماز جمعه علیه افراد مطرح می‌کنند.

وی با ارائه آماری از میزان حضور مردم در نمازهای جمعه سراسر کشور، عنوان داشت: آمارها نشان می‌دهد که تنها دو دهم درصد از جمعیت مردم یک شهر در فریضه مهم نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند. این آمار نشانگر آن است که تلاش‌های اشتباه موجب شده تا جایگاه مهم نماز جمعه تقلیل پیدا کند. دشمن هم نمی‌توانست تا به این اندازه مخاطب نماز جمعه را کاهش دهد.