عضو حزب اتحاد ملت بر این باور است که با گذشت یکسال از زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، شاهد فاصله میان شعار و عمل هستیم.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که عملکرد دولت سیزدهم را پس از مسیر طی شده تا به امروز چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آقای رئیسی می‌گویند این کار باید شود و آن کار باید صورت گیرد، نیت ایشان خیر است اما هنگامی که بستر فراهم نیست چه باید کرد؟ روزهای ابتدای روی کار آمدن دولت عنوان کردیم که یکسال باید به دولت فرصت داده شود. امروز باید با معیار و شاخص بپرسیم  تورم چگونه است؟ رضایت‌مندی مردم چگونه است؟ اعتماد مردم به مسئولان چگونه است؟ توانسته‌ایم مسائل‌مان را در سطح منطقه و بین‌الملل حل کنیم؟ تمامی این شاخص‌ها را باید بررسی کنیم که آیا پیشرفتی داشته‌ایم یا خیر.

 وی ادامه داد: امروز شعار می‌دهیم اما شعار با عمل بسیار فاصله دارد، مردم احساس می‌کنند شعارها وضعیت اجرایی و عملیاتی به خودش نگرفته است. اصلا خوب نیست که ما به گذشته بازگردیم و درجا بزنیم بلکه برای بهتر شدن وضعیت باید اقدامات اساسی همراه با برنامه‌ریزی داشته باشیم. امروز هم تا زمانی که از کارشناسان استفاده نکنیم، شعارهای که دادیم عملیاتی نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باید سوال کنیم آیا برخوردهای قضایی در حال اصلاح شدن است؟ چرا امروز بهترین جوانان ما راهی خارج می‌شوند و کشور خودشان را ترک می‌کنند؟ آیا آن‌ها مقصر هستند که در کشور خودشان نمی‌مانند و خدمت کنند یا  کسانی این تنگنا را به وجود آورده‌اند؟ بهترین سرمایه کشور نیرو انسانی است. زمانی می‌توانیم از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم که نگاه کارشناسی داشته باشیم و بستری را فراهم کنیم که جوانان جذب شوند و کاری انجام دهند که کارستان شود.

 کاشفی یادآور شد: روزگاری آن آقایان گفتند تحریم‌ها کاغذ پاره هستند و امروز مشاهده می‌کنیم همین کاغذ پاره‌ها چه مصیبتی را برای کشور درست کرده است. مسئولان پاسخگو باشند هنوز هم دیر نشده، مسئولان می‌توانند نقاط ضعف و قوت خودشان را بررسی کنند و کشور از این وضعیتی که پیدا کرده نجات دهند. باید تا فرصت وجود دارد استفاده کنیم همانطور که گذشتگان وضعیتی را درست کردند که هنوز هست.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید از برخوردهای شعاری و تحکمی دوری کرد. باید از سیاه و سفید کردن دست برداشت ما در یک ملک مشاع به نام ایران زندگی می‌کنیم که متعلق به همه است.