وزیر خارجه سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفت‌وگو می‌کنند زیرا آن‌ها خواهان حل اختلافات از طریق گفت‌وگو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از الشرق الاوسط، فیصل بن فرحان، در اظهاراتی تاکید کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) موضع واحدی نسبت به تهدیدات ایران، دارند و می‌توان تماس‌های میان آن‌ها را در این خصوص را به وضوح دید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود درخصوص چگونگی مقابله با آن چه تهدیدات ایران خوانده شده و مذاکرات و آوردن فشار کافی به منظور تشویق ایرانی‌ها برای نشستن بر میز مذاکرات، رایزنی کردند.

وزیر خارجه سعودی تاکید کرد: امیدوارم که ایرانی‌ها از  مشوق‌های ارائه شده که شامل ادغام در منطقه و همکاری اقتصادی با همسایگان می‌شود، بهره ببرند و این امر فواید فراوانی برای ملت ایران به د نبال خواهد داشت.

بن فرحان با اشاره به حملات انجام شده علیه پالایشگاه آرامکو گفت: عربستان با آمریکا و دیگر کشورهای منطقه برای ایجاد قدرت‌ دفاعی به منظور مقابله با هرگونه تعرض احتمالی ایران همکاری می‌کند.