سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که بازگشت به برجام سودمندترین مسیری است که همچنان در دسترس است و در عین حال روسیه و ایران را به تحریم‌های بیشتر در صورت انجام معامله پهپادی تهدید کرد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس، مدعی شد: آشکار است از زمانی که دولت پیشین آمریکا از برجام خارج شد، فعالیت‌های هسته‌ای ایران گسترش یافته و زمان گریز هسته‌ای آن نیز به چند هفته کاهش یافت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: دلیلی که ما همچنان درحال تلاش برای بازگشت احتمالی به پایبندی مشترک به برجام هستیم، این است که احیای برجام، محدودیت‌ها برای برنامه هسته‌ای ایران را بازخواهد گرداند و زمان گریز هسته‌ای این کشور را نیز افزایش خواهد داد.

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص ادعای ارائه پهپادهای ایران به مسکو  و نیز سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تهران و احتمال انقعاد قراردادی در این زمینه گفت: ما نگرانی‌های خود را از احتمال ارائه فناوری پهپادهای ایرانی به روسیه ابراز کرده‌ایم.

وی افزود: از نزدیک تحولات را دنبال خواهیم کرد. تمام تحریم‌های ما همچنان درحال اجرا هستند و هرگونه معامله‌ای با ایران، در زمینه پهپادها شامل تحریم‌های ما و همچنین تعدادی از کشورها در سراسر جهان خواهد شد.