رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است ریشه مصیبتی که برای برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شده در دشمنی منافقین است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: منافقین از 20 سال پیش خدمت به استکبار و صهیونیست‌ها و اتهام زدن به جمهوری اسلامی را آغاز کردند.

وی با یادآوری ادعاهای افکار عمومی طی این سال‌ها اشاره کرد و ادامه داد: زمانی ادعا می‌شد ایران  در جایی در لویزان بمب‌اتم می‌سازد، غوغایی در رسانه‌ها ایجاد شد، بالاخره دسترسی گرفتند، بازرسی انجام شد و دیدند هیچ چیز نیست. بعد سال ها گفتند شیان، مدتی بعد بلوا کردند که جایی در لوکیشنی در جنوب غرب تهران بمب اتمی می‌سازند، باز بی نتیجه بود.

وی با اعتقاد به اینکه برنامه اقدام مشترک (برجام) یک سند معامله است، اظهار کرد: برجام حاصل بیست سال مذاکره است؛ سندی واضح که اتهامات کار پنهان یا نظامی در قالب  ابعاد احتمالی نظامی ‌برنامه هسته‌ای با یک شرح و بسطی بسته است، در حقیقت برجام یک تعهد از طرف آن‌ها برای برداشتن همه تحریم‌هایی که به بهانه هسته‌ای طی چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وضع شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به کارشکنی‌های دائمی اسرائیل در روند فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل ادعا دارد ۵۰ هزار برگ مدرک درباره فعالیت هسته ای ایران را دزدیده و هر چند وقت یک بار نیز  چند برگ از آن ها را لو می‌دهد؛ خب این همان PMD است، در حالی که یک بار مذاکره انجام شد و این موضوعات بسته شد، اما باز در هر دور از مذاکرات مجددا مطرح می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: مذاکراتی هم در آن دولت و هم در این دولت برای بازگشت به تعهدات انجام شده، اما قدر مسلم این است که دلیل و مایه اصلی که برجام برای آن متولد شده نمی‌تواند دوباره زنده شود، اما طرف مقابل مدام دوباره مسائل را روی ‌میز می‌گذارد، در حالی که جمع‌بندی و اقناع یک بار برای همه مسائل گذشته اتفاق افتاده است، به هر حال امیدواریم تیم مذاکره کننده با استدلال قوی از نظرسیاسی و حقوقی این شررا از سرملت برطرف ‌کند و کشور در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارد.