وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، مخالفت ایران را با انجام هرگونه اقدام نظامی در سوریه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود در مورد سفر اخیرش به ترکیه و دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نوشت: «در دیدار با آقای اردوغان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان از ایشان برای سفر به تهران به منظور برگزاری نشست شورای عالی همکاری های دو کشور دعوت به عمل آوردم.

وی افزود: در این دیدار در خصوص موضوع سوریه به آقای اردوغان گفتم راه حل سیاسی را تنها راه حل برای کاهش نگرانی‌های امنیتی ترکیه می‌دانیم و با تکرار مجدد ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام نظامی حاضریم برای تسهیل در زمینه ی گفتگوی منجر به نتیجه پیشقدم باشیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ضمن گفتگو در خصوص اشتراکات و موارد مورد علاقه طرفین در خصوص تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور ترکیه یادآوری کردم حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هیچ ارمغانی به جز فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی نخواهد داشت.

وزیر امورخارجه با اشاره به اظهار امیدواری اردوغان برای سفر به تهران افزود: رئیس جمهور ترکیه  فلسطین را موضوع مهم دنیای اسلام دانست و وحدت جهان اسلام در این خصوص را مهم خواند.