یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی گفت که هیچ نشستی میان وزرای خارجه عربستان و ایران برای آینده قابل پیش‌بینی برنامه‌ریزی نشده است.به گزارش انتخاب وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز تاکید کرد، پیشرفت‌هایی در مذاکرات با تهران حاصل شده، اما «کافی نیست».

این مقام سعودی در ادامه گفت: «ایران به منظور همکاری در آینده باید اعتمادسازی کند و اگر تهران تمایلی به تنش‌زدایی در منطقه دارد، چندین موضوع وجود دارد که درباره آنها می‌توان گفت‌وگو کرد.»حسین امیرعبداللهیان در اجلاس داووس درباره مذاکرات ایران و عربستان گفته بود که ما رابطه دیپلماتیک خود را حتی در اقدام متقابل با عربستان قطع نکردیم و این عربستان بود که در آغاز دوره پادشاهی ملک سلمان به دلایل مختلف تصمیم احساسی گرفت و قطع رابطه دیپلماتیک با ایران اعلام کرد. وزیر امور خارجه افزوده بود: ما همیشه درها را بازگذاشتیم که هر زمان ریاض مایل بود روابط طبیعی خود را برگرداند از آن استفاده کند. در مذاکرات اخیر و دور جدید پیشرفت‌های خوبی را داشتیم و حتی توافق کردیم در آینده نزدیک در سطح مقاماتی از وزارت خارجه یا وزرای خارجه دیداری در کشور ثالث یا مکان مورد توافق داشته باشیم پیشرفت‌ها کم است ولی خوب بوده اگر عربستان کند عمل نکند می‌توانیم با سرعت وضعیت روابط در مسیر طبیعی خودش قرار بگیرد.

ایران و عربستان سعودی که از دی ماه ۱۳۹۴ روابط خود با یکدیگر را قطع کرده‌اند، طی ماه‌های اخیر و همزمان با تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای با تهران، مذاکراتی را با میانجی‌گری عراق آغاز کرده‌اند.