نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته نام سپاه را در فهرست تروریستی نگه دارد، گفت که از این تصمیم او مطلع بوده و از بایدن قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته به او گفته بود که قصد دارد نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست آمریکا از سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنت همچنین گفت که بایدن در جریان گفت‌وگوی تلفنی که این دو در ۲۴ آوریل با یکدیگر داشته‌اند درباره تصمیم نهایی خود درخصوص ‌سپاه پاسداران با او صحبت کرده اما خواسته است که فعلا این تصمیم علنی نشود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از این تصمیم جو بایدن قدردانی و او را دوست حقیقی اسرائیل توصیف کرد که به امنیت و قدرت آن متعهد است.

بنابر این گزارش، بنت این اظهارات را پس از آن بیان کرده است که نشریه پولتیکو ساعاتی پیش در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد غربی مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود در رابطه با درخواست ایران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا گرفته است و پاسخ او به این خواسته منفی است.

همچنین یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی پس از انتشار این گزارش با انتشار یک توئیت از جو بایدن و دولت او برای اتخاذ این تصمیم تشکر کرد.