نظر آیت الله مکارم درباره استیضاح وزرا

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز گذشته در درس خارج فقه خود گفت: برادران و خواهرانی در مجلس شورای اسلامی به دنبال استیضاح وزرا هستند که این کار به صلاح نیست. در این شرایط اگر بخواهیم وزیری را تغییر دهیم آن هم وزیرانی که در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، کار درستی نیست و نباید در این موقعیت دولت ضعیف شود. باید از این استیضاح‌های پشت سر هم در این شرایط صرف‌نظر کرد. وزیران ‌عیب نیستند اما باید به مصالح نظام توجه کرد. این اقدام‌ها دردسر دارد. باید نسبت به عملکرد وزیران انتقاد و از آنان سوال کرد، اما استیضاح در شرایطی که مقابل دشمنی به ظاهر قوی هستیم، به صلاح نیست.

    


بررسی استیضاح ظریف یکشنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی استیضاح ظریف در روز یکشنبه خبر داد و گفت: بنده مخالف استیضاح هستم اما با این وجود جلسه کمیسیون را بی‌طرفانه مدیریت می‌کنیم و نظرات را خواهیم شنید. تلاش بر این است که این موضوع به گونه‌ای مورد پیگیری قرار بگیرد که نتیجه آن بر اساس منافع ملی و شفاف‌سازی و رفع مشکل باشد. برخی از سوال‌های مرتبط مثل موضوع پولشویی را هم در دستور گذاشتیم. آقای ظریف هم پذیرفتند که برای یکبار موضوع را توضیح دهند. بعد از آن کمیسیون نظرش را به صحن علنی ارائه می‌دهد.

    


استیضاح وزیر علوم کلید خورد

محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت: به نظر می‌رسد تصمیم برای استیضاح وزیر علوم جدی است و این کار صورت می‌گیرد. تعداد زیادی امضا برای استیضاح آقای غلامی جمع‌آوری شد که دلیل آن مدیریتی و نظارتی چه در حوزه ستادی و چه انتصابات است.  در حال حاضر دو دانشگاه بزرگ کشور، یعنی پیام‌نور و فنی و حرفه‌ای با مشکل مدیریتی و اساسی جدی روبرو شدند. مجموعه‌ای از مشکلات، تعدادی از دلسوختگان مجموعه آموزش عالی کشور را وادار کرده استیضاح وزیر علوم کلید بخورد. امضاها جمع‌آوری شده و طرح استیضاح به زودی تقدیم هیأت‌ رئیسه خواهد شد.

    


استیضاح وزیر جهادکشاورزی کلید خورد

به گزارش ایلنا، سید راضی نوری، نماینده مردم شوش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی دیروز خانه ملت، گفت: تقاضای استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. این طرح تنها به امضای اعضای کمیسیون کشاورزی رسیده است و با تقدیم آن به هیأت رئیسه روال قانونی خود را طی خواهد کرد. محورهای چهارگانه این طرح مربوط به عدم اجرای قانون تعیین نرخ محصولات کشاورزی و تعیین نرخ پایین خرید تضمینی گندم، ممنوعیت صادرات محصولات مازاد کشاورزی و ناکامی در اجرای برنامه پنج ساله ششم است. 

    


جزئیاتی از نامه ظریف به دادستان کل درباره پولشویی

علی‌اکبر بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور با بیان اینکه این نامه در ۱۲ صفحه به دادستانی کل کشور ارسال شده است، گفت: بخشی از این نامه مربوط به مسائل کلی پولشویی است و بخشی مربوط به مسائلی همچون نظر مبارک آقا در بحث فرمان هشت ماده‌ای است. بخشی هم راجع به مصاحبه ایشان است که منعکس شده است و بخشی هم مربوط به مواضع دیگران است که نسبت به موضوع داشته‌اند و به طور کلی راجع به مسائل مختلفی است و درنهایت نظر دادستان کل هم اعلام خواهد شد.

    


استانداران چهار استان  انتخاب شدند

با رأی هیات وزیران، استانداران جدید ۴ استان آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران انتخاب شدند. بدین ترتیب محمدرضا پورمحمدی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار خراسان جنوبی، محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی و احمد حسین زادگان به عنوان استاندار مازندران تعیین شدند.