رهبر انقلاب در پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام سیّد عبدالله فاطمی‌نیا تاکید کردند: اطلاعات گسترده، بیان جذاب و لحن شیرین این عالم منبعی پر فیض برای جوانان بود.

به گزارش ایلنا، متن پیام حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه‌ی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه‌ی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

یادآور می‌شود،‌ آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا که مدتی به دلیل کسالت در بستر بیماری بود، بامداد دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. سید عبدالله فاطمی‌نیا ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد و از کودکی تحت تربیت عالمان بزرگی مانند علامه مصطفوی تبریزی قرار داشت. او تحصیلات حوزوی را ابتدا در مدرسه طالبیه تبریز و سپس در قم ادامه داد و از محضر اساتیدی چون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهاءالدینی و آیت‌الله بهجت بهره برد. مرحوم فاطمی‌نیا، خطیب، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتاب‌شناس بود و پژوهش‌هایی در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر و ادب عرب داشت.