نماینده سابق مجلس معتقد است که مقامات دولتی با علم به وضع موجود مسئولیت پذیرفته و حق ندارند مشکلات را گردن گذشتگان بیندازند هرچند که گردش مالی در دولت را با یک سوپر مارکت یا رستوران اشتباه گرفته‌اند.

عزت‌الله یوسفیان در گفت‌و‌گو با ایلنا تصریح کرد: آقایان یا قادرند شرایط را ادامه دهند یا قادر نیستند. اگر قادر نیستند، چرا قبول کردند؟‌ اگر چیزی را نشناخته‌ای یا جنسی را ندیده‌ای چگونه خریداری کردی؟‌ چگونه مسئولیت آن را پذیرفتی؟‌! این عذر بدتر از گناه بوده و در هیچ جای دنیا هم مرسوم نیست.

وی   درباره عملکرد مجلس در دو سال گذشته و اینکه چرا مجلس و دولت مشکلات موجود را ه گردن دولت قبلی می‌اندازند، تصریح کرد: اشتباهی که در کشور ما وجود دارد این است که آقایان، دولت و گردش مالی آن را با یک سوپرمارکت و رستوران اشتباه می‌گیرند. یعنی دولت را با مغازه‌ای که جنس می‌فروشد، بدهی و حساب بانکی و ... دارد، یکسان محاسبه می‌کنند. درحالیکه در هیچ زمانی، هیچ دولتی در هیچ نظامی از بین نمی‌رود تا دولت جدیدی بیاید. دولت یک بار در کشور تغییر کرد و آن در سال ۵۷ بود. یعنی دولت شاهنشاهی رفت و دولت جمهوری اسلامی آمد. در بقیه موارد رئیس‌جمهور آمده و در جایگاه دولت می‌‌نشیند. دولت همیشه هست و خواهد بود. آقایان وقتی مسئولیت قبول می‌کنند، فکر می‌کنند در مغازه‌ای یک عده را بیرون ریخته و افراد جدیدی داخل آن شدند.وی افزود:‌ وقتی فردی به عنوان رئیس‌جمهور آمد و جایگاه دولت قبلی را پذیرفت، دیگر حق ندارد بگوید که آن‌ها خراب کردند. او این شکل را پذیرفته و قول‌هایی داده است. اگر اطلاع نداشت و نمی‌دانست چه بلایی به سرش می‌آید، اشتباه کرده آمده و عضو دولت شده است. وقتی کسی وزیر یا رئیس‌جمهور شده و ادعا می‌کند برای اداره کشور برنامه دارد، یعنی مشکلات کشور را می‌داند و برای حل مشکلات برنامه تهیه کرده است.