راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با نمایش موشک‌های «خیبرشکن» و «عماد» برگزار شد.

به گزارش تسنیم این راهپیمایی که در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده بود، امسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تهران و بیش از 900 شهر کشور با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برگزار شد.

همچنین موشک‌های عماد و خیبرشکن با برد 1700 کیلومتر و 1400 کیلومتر در راهپیمایی روز قدس به نمایش درآمد. این موشک‌ها از دوربردترین موشک‌های بالستیک تاکتیکی جهان هستند.رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: پیام روز قدس این است که سرنوشت فلسطین را جوانان و نوجوانان دارند رقم می‌زنند.سیدابراهیم رئیسی افزود: مجاهدان، جوانان فلسطینی و لبنانی در حوادث اخیر نشان دادند که ابتکار عمل در دستان آنهاست و آینده این سرزمین به دست همین مجاهدان رقم خواهد خورد.وی تاکید کرد:  آزادی قدس شریف حتمی است؛ زیرا این وعده خداوند و رسول اکرم (صلوات الله علیه) است و همچنین روز قدس یک روز نمادین برای همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و ان‌شاءالله این همبستگی به نابودی رژیم غاصب صهیونیستی منتهی خواهد شد.

فرمانده کل سپاه نیز در پیش خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به نقطه‌ای رسیده‌ که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برایش عقوبت فراوانی دارد، گفت: دیگر فصل وقایع غم انگیز برای فلسطین گذشته و این ملت از دست‌های خالی عبور کرده و اسرائیل در حال فروپاشیدن است.سرلشکر حسین سلامی با خطاب به صهیونسیت‌ها تصریح کرد به شما می گویم، اسرائیلی‌ها سخن من را می‌شنوند و به آنها می گویم شما که فکر می‌کردید لایه‌های ضخیم امنیت می‌تواند امنیتی ترین رژیم عالم را که مانند یک پادگان است از خطر حملات فلسطینی‌های قهرمان نجات دهد. دیدید شهیدان محمد حسین، فتحی حازم و شهید ضیا را که چگونه در قلب سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ در یک شب تمام ارتش اسراییل و قوای امنیتی او را شکست دادند.

وی تصریح کرد: سخن را کوتاه می‌کنم و به شما این نکته را می گویم که شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.