سیاسی اصلاح طلب معتقد است اگر جریان سومی می خواهد در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کند باید ببینیم  می خواهد در کدام گفتمان تعریف شود و معتقدم با هر اسم و رویکردی هم بیایند ماهیت‌شان تفاوت چندانی با سه جریان موجود نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدصادق جوادی حصارفعال درباره این‌که گفته می‌شود با توجه به شرایط سیاسی کشور صحبت از حضور جریان دیگری به جز دو جریان سیاسی سنتی اصولگرا و اصلاح‌طلب است که باید به وجود بیاید، آیا عرصه سیاسی کشور ما دارای چنین ظریفتی است، عنوان کرد: جریان‌هایی که پیرامون انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند، از سه شکل کلی خارج نیستند، یا اصولگرایانی هستند که محافظه کار و مدافع وضع موجود هستند، یا جریان‌های اصلاح‌طلب منتقد در داخل کشورند که می‌خواهند برخی امور را اصلاح کرده و مسئولان را به سمت مردم توسعه دهند و یا جریان‌های منتقد برانداز هستند که با کلیت نظام سر سازش ندارند.

این عضو حزب اعتماد ملی گفت: هر جریانی بیاید از این سه جریان عمده خارج نیست و اگر  هر سر و شکلی به ماجرا دهیم ماهیتاً این سه جریان شکل خواهد گرفت.

او با بیان اینکه توسعه نیازمند لوازم خاص خودش است، افزود: توسعه از تنش‌زدایی در کشور نشأت می‌گیرد تا تنش‌زدایی در منطقه و جهان. رویکرد اصلاح‌طلبان در مواجهات بین‌المللی رویکرد قهری نیست و صلح‌آمیز است،‌ درصورتی که رویکرد برخی از طیف‌های اصولگرایی قهری است که این نوع نگرش تبعاتی برای کشور خواهد داشت. جریان برانداز هم از هر وسیله‌ای دلش می‌خواهد استفاده کند تا به خواسته خودش برسد.

جوادی حصار همچنین درخصوص اینکه نسل‌هایی که در کشور شکل گرفته‌اند دیدگاه‌شان مانند نسل‌های قبل است یا مطالبات دیگری را بیان می‌کنند، گفت: نسل جدید ما در حال حاضر می‌گوید من می‌خواهم آزاد باشم. نسل قبلی هم عنوان می‌کرد می‌خواهد در حوزه کنشگری سیاسی، نقد دولت و حاکمیت، بیان آرا و نظرات، در بیان دیدگاه‌های فرهنگی آزاد باشد، نسل جدید هم دنبال آزادی در همین زمینه‌ها است و می‌گوید می‌خواهم آزاد باشم تا مسئولان برای من تصمیم نگیرند و خودم تصمیم‌گیرنده باشم. او افزود: یک روزی برای مسئولان ما این امکان وجود داشته که با ماشین گشت ارشاد به خیابان بروند مقنعه و مانتو دختر مردم را درست کنند، اما امروز احساس می‌کنند این امکان از فضای فیزیکی بیرون رفته و باید به فضای مجازی بروند حال طرح صیانت از فضای مجازی را مطرح می‌کنند پس آن‌ها هم تحول‌خواهی می‌کنند اما در مسیر کنترل آزادی‌ها و تعیین تکلیف کردن برای دیگران است بنابراین ماهیت‌شان خیلی تفاوت ندارد.