فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد شدید از اجرایی نشدن وعده‌های دولت، از ابراهیم رئیسی خواست لیست وعده‌های اجرا شده خود را به مردم معرفی کند.

به گزارش خبرآنلاین، محسن رهامی، تأکید کرد: مردم انتظار دارند که مسائل کلیدی جامعه از سوی رئیس‌جمهور حل شود و بدون شک مشکلات بزرگ موجود با رفتن به سفرهای استانی، ایراد سخنرانی و دیدار چهره به چهره با طبقات محروم قابل حل نیست.

رهامی با تشریح علل شکل‌گیری مسائل اقتصادی، بیان داشت: مسائل اقتصادی ایران با مسائل سیاسی گره خورده و نمی‌توان بدون حل کردن مسائل سیاسی؛ مشکلات اقتصادی را برطرف کرد

این روحانی سیاستمدار با انتقاد از برخی مواضع دولتی‌ها، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود «کاری به برجام و روابط اقتصادی خارج از کشور نداریم» و حتی بیان مطالبی همچون؛ ایجاد شغل تنها با یک میلیون تومان، نشانه دهنده بی اطلاعی مطلق مسئولان کشور از وضعیت اقتصادی موجود است.

وی گفت: با حضور در بازار متوجه می‌شویم که تمامی اقلام موردنیاز مردم از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم گران شده و حتی این گرانی به دارو نیز کشیده است.

رهامی ادامه داد: حدود هشت ماه از استقرار دولت می‌گذرد و باید مشخص شود که کدامیک از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیسی محقق شده است. تاکنون آمار و ارقام دقیقی از سوی دولت اعلام نشده که در کدامیک از حوزه‌های یک قدم رو به جلو برای مردم برداشته شده است. رئیسی بهتر است وعده های اجرا شده خود را اعلام کند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر لزوم حل شدن مسأله «برجام»، یادآور شد: عمده مشکلات اقتصادی به برجام و پیوستن به لوایح «اف.ای.تی.اف» مرتبط است. کشور نیاز دارد با بانک‌های جهان ارتباط برقرار کند و پول‌های بلوکه شده خود را نیز دریافت کند.

این روحانی سیاستمدار با اشاره به تاثیرگذاری برجام بر زندگی اقتصادی مردم، ابراز داشت: سال قبل زمزمه‌هایی برای احیای برجام به گوش رسید که به سرعت موجب کاهش قیمت دلار در بازار شد، اما بن‌بست فعلی در مذاکرات به دلیل جنگ اوکراین کاری کرد که دوباره دلار اوج بگیرد و به تبع آن نیز تمامی اقلام مصرفی مردم گران شود.

رهامی با انتقاد از گرانی دارو در کشور، اظهار داشت: امروز بسیاری از مردم برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند و برای بهبود حال خود گاهی مجبور به فروختن وسیله نقلیه خود می‌شوند.این روحانی سیاستمدار گفت: آقای رئیسی نباید شعارهایی را مطرح کند که امکان وقوع ندارد. برای مثال ایشان در روزهای پایانی سال صحبت از ریشه‌کنی فقر مطلق کردند اما واقعیت این است که این موضوع نیز تنها یک شعار بود.