سخنگوی وزارت خارجه گفت: چندین بار به دولت مرکزی عراق تذکر داده شده است که مرزهای عراق، نباید به مرزهای ناامنی برای ایران تبدیل شود. ایران تحمل وجودکانون دسیسه و توطئه در مزرهای خود را ندارد، عراق نباید محل اعزام گروه‌های تروریستی به ایران شود.

سعید خطیب‌زاده در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط و تعامل عمیقی با ما دارد، کانون ایجاد تهدید برای جمهوری اسلامی ایران باشد. کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده و برخی تجمعات ضد انقلاب و گروه‌ها و گروهک‌های تروریستی در این کشور انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رژیم اشغالگر قدس باید بداند ما اشراف کامل اطلاعاتی به تک تک نقاطی که در آن حضور دارند، داریم.وی بیان داشت: انتظار جمهوری اسلامی ایران از دولت مرکزی عراق این است که یکبار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد و اجازه سوءاستفاده از مرزهای خود را ندهد. رژیم اشغالگر قدس باید بداند ما اشراف کامل اطلاعاتی به تک تک نقاطی که در آن حضور دارند، داریم. اگر امروز به صورت آشکار بیان می‌شود برای این است که پیام دقیق‌تری را دریافت کنند.سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش قطر به عنوان میانجی بین ایران و آمریکا نیز گفت: قطر از دوستان ما است و مثل برخی کشورهای حوزه خلیج فارس حساسیت بالایی دارد و با حساسیت تحولات را چه در حوزه پیرامونی و چه گفت‌وگوها در وین  پیگیری می‌کند و ما همواره در تهران میزبان آنها بودیم و در مجامع بین‌المللی و سفرهای آقای امیرعبداللهیان  وسفر دکتر رئیسی این رایزنی‌ها نزدیک‌تر شده است و در همین بستر در حال رایزنی و تعامل هستیم.