یکی از اعضای دفتر سعید جلیلی نامه ۲۰۰ صفحه‌ای منتسب به عضو شورای‌عالی امنیت ملی را خیالی خواند و با تعبیر خبرسازی‌های سازمان یافته آن را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، عباس رنجبر با طعنه به انتشار خبرهایی از جزئیات نامه منتسب به جلیلی، اصل نامه را خیالی خواند و با تعبیر خبرسازی‌های سازمان یافته تلویحا آن را تکذیب کرد.رنجبر در رشته توئیتی دیگر با عنوان سه فریم از واقعیت! از یک گزارش دقیق و مفصل ۱۳۶ صفحه ای خبر داده که کارگروه سیاست خارجی دولت سایه در مرداد ۱۴۰۰ و برای ثبت در تاریخ سیاسی کشور، آن را تهیه کرده بود.

به گفته رنجبر این گزارش به ارزیابی آخرین گزارش ظریف به مجلس درباره برجام پرداخته و به شکلی مستند، تمام ادعاهای خلاف واقع وی را رد می کرد.

در توییت عضو دفتر سعید جلیلی آمده است: طبق تبصره ۱ ماده ۹ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای ‎برجام (مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۴)، وزیر امور خارجه موظف بوده روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به مجلس گزارش دهد؛ اما گزارش آخر ظریف دامنه موضوعات مختلف و گسترده‌تری را دربر داشته است.

وی می‌افزاید : محمدجواد ‎ظریف در نامه شماره ۶۴۲۸۶۲۷ مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۰، بیست و دومین (و آخرین) گزارش سه‌ماهه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کرد.عضو دفتر جلیلی، در پایان، ضمن ناشیانه خواندن خبرسازی های سازمان یافته اخیر، وعده داده که خبر واقعی در راه است.اخیرا در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر این که سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی کشورمان در نامه‌ای ۲۰۰ صفحه ای به مقامات عالی نظام از روند مذاکرات انتقاد و در خلال آن پیشنهادهایی را در موضوع مذاکره با آمریکا طرح کرده است.