رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری گسترده‌ای برخوردار است، گفت: دولت با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان است.

به گزارش ایلنا،  سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان گیلان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر، گفت: استان گیلان در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعت از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که با فعال کردن آن می‌توان مشکلات و نگرانی‌های مردم استان به ویژه در حوزه بیکاری را برطرف کرد.رئیسی گفت: امیدوارم اقدامات جدی که برای پیشرفت و آبادانی استان گیلان آغاز شده است، به رفع مشکلات و ارتقای سطح استان در حوزه‌های مختلف بینجامد.

رئیس‌جمهور، افزود: ظرفیت اقتصاد دریا و ظرفیت اقتصاد گردشگری و... و ظرفیت های بسیاری که در استان وجود دارد می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات از جمله بیکاری را رفع کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال در استان، گفت: بیکاری، معیشت مردم و مسائل فرهنگی و اجتماعی را در استان گیلان دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سفر در ادامه کارهای خوبی که در گیلان انجام شده نقطه عطفی باشد برای رفع برخی از مشکلات گیلان و لذا از استاندار و مدیران و نمایندگان استان می‌خواهیم پیگیرانه اقدام کنند تا دیگر شاهد مشکلاتی که امروز وجود دارد، نباشیم.

بازدید رئیس‌جمهور از شرکت صنایع پوشش ایران

رئیس‌جمهور روز جمعه بلافاصله پس از ورود به مرکز استان گیلان راهی شرکت صنایع پوشش ایران شد و از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد.

رئیسی در این بازدید با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین محلی در جریان روند رفع مشکلات و راه اندازی این کارخانه قرار گرفت.

وی از پیشرفت چشمگیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی این واحد تولیدی به عنوان نمادی از همت و پشتکار دست‌اندرکاران برای احیا و رونق تولید یاد و از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی کرد.

رئیسی همچنین در گفتگویی با کارکنان و کارگران شرکت صنایع پوشش ایران، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

تاکید بر تسریع در تکمیل اتصال  راه‌آهن چابهار به بندر انزلی

رئیس‌جمهور با اشاره به مزیت‌های اقتصادی اتصال راه‌آهن چابهار به بندر انزلی بر ضرورت تسریع در تکمیل این کریدور ریلی تاکید کرد.

رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان  و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.

بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی  بندر کاسپین

رئیس‌جمهور همچنین در جریان این سفر، از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و مزیت‌های توسعه این بندر قرار گرفت.

هنگام بازدید از اسکله بندر کاسپین وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین از جزئیات آن گزارش دادند و رئیس‌جمهور در جریان روند احداث اسکله‌های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن چابهار به بندر کاسپین و همچنین مزیت‌های صادراتی و ترانزیت دریایی آن قرار گرفت.بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده تکمیل این بندر سهم زیادی در اشتغال و رونق اقتصادی و تجاری در استان خواهد داشت.

پیرمرد روستایی: شهرداری برای سفر شما گوهررود را تمیز کرده

رئیس‌جمهور روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان  وضعیت رودخانه گوهررود در مرکز شهر رشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. و با اشاره به مشکلات ناشی از آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت خواستار ساماندهی و رفع منشا آلودگی‌های این رودخانه‌ها شد.

در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی  این رودخانه و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.

رئیس‌جمهور پس از این گزارش با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها درکمترین زمان ممکن شد.

رئیسی در جریان این بازدید همچنین با ساکنین این محل دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

در این میان پیرمردی روستایی خطاب به رئیسی گفت: شهرداری برای سفر شما اینجا را تمیز و زباله‌ها را قایم کرده است!

وی افزود: شهرداری آشغال‌ها رو قایم کرده، شما فردا بیایید، اینجا را بو برداشته است.