دیروز بیست‌ونهمین روز از هشتمین دور مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، با دیدار مذاکره‌کننده ارشد ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از وین، «علی باقری کنی» حوالی ساعت ۱۴ به وقت محلی وارد هتل کوبورگ شد و در نخست با انریکه مورا هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک دیدار کرد. گفت‌وگوها به طور معمول روزانه با ملاقات مذاکره‌کننده ارشد ایران و نماینده اتحادیه اروپا آغاز و با برگزاری جلسات در قالب‌های دو و چند جانبه پیگیری می‌شود. باقری سپس با مذاکره کنندگان ارشد گروه ۱+۴ دیدار کرد.

بنابراین گزارش،‌ مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی‌ماه آغاز شده و قریب به اتفاق هیات‌ها نسبت به برخی پیشرفت‌های حاصل شده اذغان دارند. منابع دیپلماتیک می‌گویند که مذاکرات در مسیر درستی حرکت می‌کند و احتمال شکل‌گیری توافق نهایی بیش از هر وقت دیگری افزایش یافته است؛ اما بحث‌ها در سطح کارشناسی وارد جزئی‌ترین مسائل فنی شده و مذاکره‌کنندگان سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند که فرآیندی زمان‌بر است.

پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و پایان دور هشتم مذاکرات مطرح بود اما پیگیری‌های به عمل‌آمده حاکیست که این موضوع فعلا در دستور کار اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک نیست.