دبیر کل حزب اتحاد ملت معتقد است اصلاح‌طلبان هم اشتباه داشته‌اند و از نقد منصافه و حتی غیرمنصفانه استقبال می‌کنند.

به گزارش ایلنا آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در نخستین نشست خبری خود گفت: ما اصلاح‌طلبان هم اشتباه داشته‌ایم، دست هرکس که ما را نقد کند می‌فشاریم، چراکه یک جریان تشکل و نیروی سیاسی برای آنکه بتواند اثرگذاری داشته باشد باید امکان نقد منصفانه علیه خود را فراهم کند. ما مقید به رعایت اخلاق هستیم و هر ستم و اجحافی که به ما بشود باز باعث نمی‌شود که از حرکت مسالمت‌آمیز اجتناب کنیم و دست به خشونت بزنیم.دبیر کل حزب اتحاد درباره موضع سید محمد خاتمی نسبت به نوع کنشگری جبهه اصلاحات گفت:آقای خاتمی گفته‌اند جریان اصلاحات رهبر نمی‌خواهد بلکه تشکیلات کارآمد و کارا می‌خواهد.

وی افزود: از این یکدستی در حاکمیت استفاده می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم حالا که یکدست شده‌اید باهم افزایی، برای اصلاح امور کشور گام بردارید و به فکر بستن و حذف نباشید.  به‌طور مثال محدود کردن شبکه‌های اجتماعی با نام طرح صیانت از حقوق کاربران و اصرار بر تداوم فیلترینگ، اصرار بر حبس‌ها و حصرها نمونه‌ای از این نوع رفتارها است که نمی‌تواند هیچ دستاوردی برای حاکمیت یکدست داشته باشد. ما بدون تنش‌زدایی با جهان، نمی‌توانیم از توسعه صحبت کنیم، بدون تنش‌زدایی این توسعه محقق نخواهد شد. این تجربه کشورهای مختلف است.

منصوری ابراز داشت: توسعه بدون ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان امکان‌پذیر نیست. به باور ما مهم‌ترین مسئله کشور بحث سیاست خارجی و برداشتن تحریم‌هاست که آثار آن غیرقابل‌انکار است. اگر تاریخ خود را مرور کنیم نشان می‌دهد اتکای مطلق به هیچ‌کدام از قدرت‌های جهانی نمی‌تواند تأمین‌کننده منافع ملی ما باشد. ایران کارت بازی دیگران در پروژه‌ها نشود. باید از مجموعه ظرفیت‌ها برای بهبود وضع اقتصادی رفع تحریم‌ها استفاده کرد. چرا نباید وارد گفت و گوی مستقیم با امریکا شویم؟

دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم‌چنین در نشست خبری روز جاری خود اعلام کرد دبیر کلی‌اش قانونی است و کسانی که شبهه افکنی کرده‌اند بهتر بود پیش از اظهارنظر از قوه‌قضاییه استعلام می‌گرفتند.

وی درباره نقش جوانان در فعالیت‌های حزبی گفت: ترکیب شورای مرکزی حزب اتحاد نشان می‌دهد که چه رویکردی در حزب نسبت به جوانان وجود دارد، اگر نگویم اکثریت اما نسبت به دوره‌های گذشته جوان شده است. وی اضافه کرد: به‌طور جد باور داریم که یک حزب اگر می‌خواهد منشأ اثر باشد باید رفتارهای دولت را رصد کند و ما رفتارها را رصد می‌کنیم، آماده‌ایم که پیشنهاد بدهیم، آماده‌ایم نقد خود را ارائه کنیم، از هر اقدامی که به نفع مردم باشد به رقم نقدهایی که به یکدست شدن حاکمیت و ... داریم.

منصوری همچنین در خصوص رابطه میان این حزب و حزب کارگزاران سازندگی ابراز داشت: حزب کارگزاران مؤتلف ما است، اختلاف هست اما موجودیت خود را حفظ کردیم.

وی در پایان گفت : امیدوارم اصلاحاتی که قرار است در قوه‌قضاییه رخ دهد مشمول زندان‌های کشور شود، معتقدم می‌شد از فوت بکتاش آبتین جلوگیری کرد. اگر اصلاحاتی در قوه‌قضاییه صورت نگیرد، بکتاش آخرین زندانی نخواهد بود.