دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری اخیر رکورد کمینه شرکت در انتخابات را زدیم؛ ۵۲ درصد از مردم کشور رأی ندادند؛ تعداد زیادی از این‌ها ضد انقلاب نیستند، بسیاری از آنها کشوردوست، علاقه‌مند به ارزش‌ها و مسلمان هستند؛ ولی به چند دلیل در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکردند.

محمدرضا باهنر، در گفت و گو با خبرگزاری مهر؛ گرانی، ناکارآمدی و فساد را ازجمله دلایل عدم مشارکت مردم در انتخابات برشمرد و افزود: عده‌ای می‌گفتند «به ما چه که رأی بدهیم». عده‌ای دیگر می‌گفتند شرکت در انتخابات خوب است اما فرقی ندارد چه کسی سر کار بیاید؛ چپی‌ها، راستی‌ها، اعتدالیون همه سر و تَه یه کرباس هستند و این یعنی افراد در مورد شرکت در سرنوشت آینده‌شان بی‌انگیزه شده‌اند.

وی ادامه داد:  اگر بخواهیم وارد بحث‌های عملکردی شویم دولت یازدهم و دوازدهم خیلی کارها کرد، کارنامه عملکردی‌اش کارنامه قابل توجهی است اما در ارتباط با مردم خیلی ضعف داشت،یکی از مسائلی که در دولت‌های گذشته مخصوصاً دولت یازدهم و دوازدهم مورد غفلت قرار گرفت مسئله ارتباط مستقیم دولتمردان با مردم بود.

باهنر تصریح کرد: از سرمایه‌های اجتماعی باید بسیار مراقبت کنیم، باید بین مردم باشیم و حرف‌ها و مشکلات و دردهای آنها را مستقیم بشنویم. این روزها با پیشرفت فناوری‌های نوین، این ارتباطات را می‌توان مجازی هم برقرار کرد. بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق تکنولوژی حل کرد اما حس حضور فیزیکی و رو در رو شدن و بین مردم رفتن با فضای مجازی قابل جبران نیست. وی گفت:می‌شود بین مردم رفت، بگویند بیکار هستیم، مالیات از ما زیاد گرفته شده، حقوق‌مان کم است، آب مشکل دارد و خلاصه از مشکلاتشان بگویند، قاعدتاً در پاسخ به مشکلات مردم می‌گوییم «چشم! رسیدگی می‌شود» اما باید بعد از مدتی، بهبود شرایط اتفاق بیفتد. این زمان انتظار قابل تمدید نیست!باهنرتاکید کرد:اگر بعد از مدتی یک عده حس کنند دولت فقط وظیفه خودش می‌داند که با مردم صحبت کند و بگوید ما مشکلات را حل می‌کنیم، اما پشت سر این گفتگو با مردم، اقدامات اصلاحی اساسی وجود نداشته باشد، این تبدیل و تفسیر به کار پوپولیستی می‌شود؛ گویی که می‌خواهند مردم را گول بزنند و خدایی نکرده سر مردم را گرم نگه دارند.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:به نظر من دولت سیزدهم در کنار ارتباط خوبی که با مردم دارد، اصلاحاتی را هم شروع کرده و باید اصلاحات اساسی‌تر را هم شروع کند. به عنوان مثال دولتمردان شاید یک ماه است درگیر تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند، می‌دانیم دخل و خرج دولت به شدت نامتعادل است؛ یعنی هزینه‌ها بسیار بیشتر از منابع درآمدی است، به علاوه همه تلنبارهایی که از گذشته به ارث رسیده است.