موسسه اسپید‌تست، که وضع سرعت اینترنت را در جهان رصد می‌کند، گزارش داده سرعت اینترنت موبایل در ایران با متوسط ۳۵ مگابیت بر ثانیه، نسبت به ماه پیش دو پله‌ای سقوط کرده است.

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۱، به ۳۵.۰۹ مگابیت‌برثانیه رسید و ایران در رتبه ۷۳ از میان ۱۴۰ کشور قرار گرفت؛ در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۱ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

به گزارش ایسنا، رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۲۷۳.۸۷ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۲۱۴.۴۷ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۷۸.۸۳ مگابیت‌برثانیه)، نروژ (۱۷۸.۷۰ مگابیت برثانیه) و کویت (۱۷۰.۶۷ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به موناکو (۲۷۰.۲۵ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۶۰.۳۵ مگابیت‌برثانیه)، سنگاپور (۲۵۷.۱۵ مگابیت‌برثانیه)، رومانی (۲۴۱.۳۵ مگابیت برثانیه) و سوئیس  (۲۳۱.۹۶ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۰۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۸ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۴۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۵۳ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۱ قرار داشت.