سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در پی انتشار خبری که در آن ادعا شده «روسیه اجازه نمی‌دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد» توضیحاتی ارائه کرد.

در پی انتشار مصاحبه‌ای از طریق برخی رسانه های داخلی مبنی بر اینکه «روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد» کاظم جلالی در گفت و گو با ایرنا ، اظهار داشت: در طول ۲۰ ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می شود.شرکت نفت خزر هم امروز در سایت رسمی خود با انتشار جوابیه ای، خبر یاد شده را تکذیب کرد و نوشت:  «سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا ‌بی‌پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.   

سفیر جمهوری اسلام ایران با بیان اینکه اینگونه خبرها، روابط دو کشور و افکار عمومی را  تحت تاثیر قرار می دهد، خواستار ورود مراجع قانونی برای برخورد با اینگونه موارد شد.

جلالی تصریح کرد: از افرادی که در این مصاحبه چنین ادعایی داشته اند، باید اسناد و مدارک خواسته شود و با دلایل منطقی، موضوع را برای مردم و افکار عمومی روشن کنند و اگر  صحت ندارد نباید چنین اتفافاتی نیفتد.

جلالی افزود: شهریورماه نیز در یک گزارش خبری با عنوان «جزئیات قرارداد ۲۰ ساله ایران و روسیه، کنترل فروش گاز ایران به دست روسیه افتاد؟»  به نام وی هم در گزارش اشاره شد در حالی که او درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.

 جلالی با بیان اینکه وی هیچگونه مصاحبه ای در باره نفت و گاز با هیچ رسانه ای نکرده است، تصریح کرد: در این مصاحبه از نام وی و موافقتنامه بین ایران روسیه سوء استفاده شده است در حالی که هیچ ارتباطی به مطلب و موضوع و تحلیل این گزارش ندارد.