رئیس‌جمهوری روابط با ونزوئلا را دوستانه و رو به توسعه توصیف کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه معنادار روابط با کشورهای درحال توسعه آمریکای لاتین به ویژه کشورهایی است که در پی حفظ استقلال خود برابر کشورهای سلطه‌گر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی دیروز در دیدار «فلیکس پلاسنسیا گونسالس» وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا جزو اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و ما مصمم هستیم روابط خود را با این کشورها توسعه دهیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد، گفت: در این دولت مصمم هستیم مشکلات ایجاد شده از سوی دشمنان را کنار بزنیم و مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهیم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط تهران - کاراکاس در حوزه‌های مختلف گفت: برای توسعه مناسبات دوجانبه باید برنامه روشن و بلند مدت طراحی شود تا چشم‌انداز روابط به سمت تقویت حداکثری حرکت کند.

وی با تحسین همراهی ونزوئلا با ایران در مجامع بین‌المللی، افزود: با برنامه همکاری‌های بلند مدت میان دو کشور، چشم‌انداز روشنی برای گسترش و تعمیق روابط وجود دارد.

رئیس‌جمهوری با بیان اهمیت دولت ونزوئلا در سیاست خارجی ایران، ابراز امیدواری کرد با سفر رییس جمهور ونزوئلا به تهران در آینده نزدیک، گام‌های جدیدی برای همکاری‌های بلندمدت دو کشور برداشته شود.

ایران و ونزوئلا در مقابل نظام سلطه متحد هستند

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهوری کشورش به رئیس‌جمهوری اسلامی، ایران و ونزوئلا را دو کشور دوست توصیف کرد و گفت: دو کشور در مقابل نظام سلطه و کسانی که می‌خواهند به استقلال ما لطمه وارد کنند، متحد هستند.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس از ایران به عنوان کشور مهم و تاثیرگذار منطقه نام برد و گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا در کنار ایران به دفاع از چندجانبه‌گرایی و مقابله با مداخله آمریکا متعهد است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور، گفت: تدوین برنامه روابط بلند مدت دو کشور می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد و ونزوئلا آماده توسعه روابط درهمه زمینه‌ ها با جمهوری اسلامی ایران است.