سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره توافقات هیات اعزامی ایران با هیات عربستان گفت: قرار شده گفت‌وگوها در فضای عمومی پیگیری نشود. چهار دور با ریاض در بغداد گفت‌وگو کردیم. آخرین دور مربوط به زمانی بود که در نیویورک بودیم الان هم این تماس بدون انقطاع ادامه داشته و دارد.  به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری صبح دیروز خود افزود: در این گفت‌وگوها بیشترین تمرکز بر مسایل دوجانبه و منطقه‌ای به تخصیص مسائل خلیج فارس بوده است. سرنوشت یمن توسط مردم یمن رقم می‌‌خورد. عربستان باید اقدام به توقف جنگ و محاصره کند. تلاش ما عبور آرام منطقه از این شرایط است.

رد ادعای عدم سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه در فرودگاه بیروت

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای خبرنگار لبنانی مبنی بر عدم سوخت‌رسانی فرودگاه بیروت به هواپیمای وزیر امور خارجه و سفر وزیر امور خارجه به سوریه برای سوخت‌گیری این مساله را خبرسازی دانست و گفت: سفر به سوریه از قبل تنظیم شده بود که دوستان به یاد دارند که من تاکید کردم ایشان بعد از مسکو دو ایستگاه توقف خواهند داشت که این مقصد دوم سوریه بود و اساسا ما درخواستی برای سوخت رسانی نداشته‌ایم.

نباید ادبیات مسئولان آذربایجان موجب تشدید تنش شود

 خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی در رابطه با  تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: روابط تهران و باکو طبیعی و برهم زدن آن غیرطبیعی است. این روابط براساس پیوندهای دولت است. نگرانی‌های ایران گفته شده که براساس حسن همجواری و روابط خوب دو کشور است. البته آنها گفتند که این نگرانی‌ها را مرتفع می‌کنند. اصل اساسی ما رفتاری برادرانه است. در جنگ آذربایجان و ارمنستان هم تلاش ما گفت‌وگو بود. انتظار ما حسن همسایگی است. حریم هوایی و مرزها باز است. نباید ادبیات مسئولان موجب تشدید تنش شود.

مذاکرات وین انجام می‌شود

خطیب‌زاده درباره آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات وین انجام می‌شود. مذاکرات در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود چون گفت‌وگوهای فنی برای اطمینان از اجرای دقیق برجام است. قرار نیست متن جدیدی توافق شود. ترکیب تیم بنا به نیازها است. قبلا از وزارتخانه‌های دیگر هم بودند و این بار نیز این‌چنین خواهد بود.