یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها یک موضوع ناممکن نیست و امکان‌پذیر است، گفت: مذاکرات همچنان مسیرش باز است و می‌شود در این زمینه به نتیجه‌ای رسید.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وعده‌های اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: بخشی از مسائل اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است که نمی‌شود به راحتی از کنار آن گذشت آن هم با توجه به اینکه تحریم‌ها از این لحاظ وضع شدند که به کشور ما از راه اقتصاد ضربه بزنند و قطعاً نمی‌شود نقش تحریم‌ها را نادیده گرفت. وی ادامه داد: البته مسائل مربوط به تحریم‌ها در حوزه کاری تیم اقتصادی نیست در حوزه کاری دستگاه‌های دیگر کلان و نهایتاً وزارت خارجه است و در این مراتب است که باید مسئله تحریم‌ها دنبال شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که تغییر در مسائل ساختاری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: واقعیت این است که در یک الی دو سال اخیر با توجه به مسائل تحریم‌ها یکسری سیاست‌های خاصی در نظر گرفته شده است و در مجلس به تصویب رسیده است که برای فعالیت اقتصادی در یک اقتصاد عادی می‌توانست مشکل‌ساز باشد و انگیزه را از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران سلب کند و هشدار می‌دهم تداوم این وضعیت می‌تواند باعث فرار سرمایه‌ها از کشور شود.

قنبری افزود: یک حالت فوق العاده‌ای در اقتصاد کشور ایجاد شده است، در این حالت فوق‌العاده قطعاً و یقیناً حل مسائل ساختاری امکان‌پذیر نیست، بله درست است حل مسائل ساختاری هم به مسائل تحریم‌ها برمی‌گردد اما یک بخش دیگری از مشکلات و معضلات اقتصادی از طریق اصلاح قوانین و طرق دیگر حل می‌شود و این کار هم بر عهده تیم اقتصادی است و آنان باید برنامه‌ریزی‌هایی در جهت حل مسائل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیار مهم این است که  تیم اقتصادی یک دیدگاه‌های عِلمی و عَملی نسبت به حل مسائل و مشکلات داشته باشد و اگر این‌گونه عمل و اقدامی انجام و کارها را پیش ببرند من خوش‌بینم بتوانند موفق شوند اما اگر شعارهای بدون پشتوانه عَلمی را بخواهند مطرح کنند، قطعاً با بن‌بست مواجه خواهند شد چرا که باید در مقام عمل مشاهده کنیم این تیم اقتصادی به چه شکلی عمل می‌کند و آن وقت است که می‌شود راحت‌تر درباره آنها اظهارنظر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: به دلیل مسائل اقتصادی و وزرای اقتصادی از این جهت تاکید دارم مسائل و مشکلات در حوزه اقتصاد دارای اهمیت بیشتری است و وعده‌های این دولت هم وعده‌های اقتصادی بوده است و باتوجه به آنچه که گفته‌اند در حوزه اقتصاد باید خودشان را نشان دهند و این‌که این وعده‌ها باید چقدر می‌توانند عملی شود و کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد، به زودی راستی‌آزمایی می‌شود.