یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که دنبال سهمی از کابینه سیزدهم و گرفتن پست‌هایی در آن هستند، اگر به خواسته‌شان نرسند، برای رئیسی دردسر درست کرده و مشکلاتی به وجود می‌آورند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اینکه امروز شاهد سهم‌خواهی از سوی برخی از جریان‌های سیاسی تندرو از رئیس‌جمهور منتخب برای حضور در کابینه هستیم، گفت: رئیسی نباید از افراطیون در دولت استفاده کند خصوصا اینکه گفته است به برجام اعتقاد دارد، بنابراین برای احیای آن باید تیمی به کار گیرد که اعتقاد به برجام و رفع تحریم‌های هسته‌ای داشته باشند و با نگاه تعامل مسائل را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از جریان‌های سیاسی اعتقاد دارند باید روابط با غرب را کنار بگذاریم و تنها با بلوک شرق و کشورهای منطقه در ارتباط باشیم در صورتی که این کار یک تهدید امنیتی برای کشور است ما باید یک روابط راهبردی و بر پایه تعادل با دنیا داشته باشیم و از نگاه افراط و تفریط دوری کنیم و با نگاه حکمت، عزت و مصلحت مسائل سیاسی کشور را پیش ببریم.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: برای اجرایی شدن اسناد راهبردی و اجرای روابط‌مان در منطقه و کشورهای شرقی و غربی باید متوازن‌سازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: قطعاً یکی از چالش‌هایی که رئیسی با آن مواجه است، مذاکرات منطقه‌ای و مذاکره با کشور عربستان است که نیاز دارد تیمی بدون نگاه افراطی با عربستان و کشورهای اسلامی منطقه مذاکره کند تا بتوانیم‌ روابط‌مان را مسالمت‌آمیز پیش ببریم.

بختیار با بیان اینکه رئیسی اعلام کرده‌ است می‌خواهد سهم‌خواهی‌ها را زیر پا بگذارد و یک کابینه قوی و مقتدر ایجاد کند، تاکید کرد: بسیار مهم است رئیس‌جمهور تدابیری اتخاذ کند که اولاً با سهم‌خواهان روبرو نشود، ثانیاً بتواند بر اوضاع و احوال کشور مسلط شود، ثالثاً از جریان‌ها، گروه‌ها و افرادی که برای رسیدن به اهداف و توسعه تلاش می‌کنند، در کابینه‌اش استفاده کند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنم اگر سهم‌خواهی برخی از افراد محقق نشود، چالش‌هایی در عرصه‌های مدیریتی برای رئیسی به وجود بیاید.