دادستان عمومی و انقلاب یاسوج از بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر در روز برگزاری انتخابات خبر داد.

سید علی ملک‌حسینی در نشست شورای تامین در فرمانداری شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این افراد از همه سلایق، گروه‌ها و اقوام مختلف کاندیداها بودند، افزود: ذره‌ای از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد؛ اما اینکه کسی فکر کند که انتخاباتی برگزار شود و هیچ کس ناراضی نباشد، فکر اشتباهی است. همه چیز باب میل ۱۹۰ کاندیداها حاصل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نماینده فرماندار و از اعضای صندوق را هم بازداشت کردیم، ادامه داد: هیچ گونه دخل و تصرف در سیستم الکترونیکی انتخابات شورای اسلامی شهر وجود ندارد و آن کسی که لیست PDF را در فضای مجازی منتشر کرده را باعث و بانی این سر و صدا برای این مردم مظلوم می‌دانیم. به کسی که این لیست را منتشر کرده برسیم، طبق قانون با او برخورد می‌کنیم.

ملک‌حسینی گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده، هر کس اعتراض یا شکایتی دارد، باید در چارچوب قانون شکایت و اعتراض خود را ارائه دهد. نظام جمهوری اسلامی ایران ضعیف نیست و هر آشوبی را جمع کرده، اما نظام اسلامی نمی‌خواهد، خودش را مقابل مردم قرار دهد.

مجید احمدی، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز درباره چرایی شکل‌گیری این اعتراضات با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در شهر یاسوج، توضیح داد: در انتخابات الکترونیکی، کاربران و مجریان هیچ دخالتی ندارند، صرفا اطلاعات توسط رأی‌دهندگان ثبت می‌شود و در نهایت اطلاعات به سرور مرکزی در وزارت کشور ارسال و در آنجا ثبت، جمع‌بندی و اعلام می‌شود.

او افزود: بعد از اتمام انتخابات حدود ساعت ۲ بامداد منتظر بودیم که جمع‌بندی به ما اعلام شود اما وقتی وارد سیستم شدیم یکی از شعب اخذ رأی مغایر اطلاعات ارور می‌داد و اطلاعات ثبت نشده بود. فرماندار شهرستان بویراحمد ادامه داد: با وزارت کشور تماس گرفتیم که چرا این اطلاعات ثبت نشده و در نهایت متوجه شدیم که دستگاه الکترونیکی اطلاعات را به خوبی ارسال نکرده و این اطلاعات چون با سایر آمار و اطلاعات مغایرت دارد توسط دستگاه رد می‌شود. احمدی گفت: عوامل فناوری اطلاعات مجددا صندوق را رمزگشایی و بررسی کردند که در نهایت متوجه ایراد شدند و ایراد سیستمی را برطرف کردند و پس از رفع ایراد نتایج مشخص شد. او با اشاره به لیسیتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ادامه داد: قبل از این اتفاق، فردی به عنوان کاربر یا هر عنوان دیگری که به اطلاعات دسترسی داشت، توانست اطلاعاتی را به صورت ناقص بیرون دهد که باعث ایجاد توقع برای برخی افراد شد و احساس کردند که برنده انتخابات بودند.