نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: بعد از ۵ سال یک آقایی از مسئولان می‌گوید اختیار تغییر منشی هم نداشتم و این روراستی نیست. اگر اختیار انتخاب منشی را هم نداشتی چرا ماندی؟

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته مشهد افزود: شما ۵ سال است برنامه‌ریز و سیاستگذار هستید. چرا مانع را برای مردم عنوان نکردید؟ نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: امروز همه‌چیز در کشور موجود است؛ شما طلا و ارز را جلودار سبد مردم قرار دادید. حالا که طلا و ارز در حال بازگشت قیمت است، فشار معیشتی همچنان باقی است؛ روراست با مردم صحبت کنید و بگویید مشکل چیست؛ مردم نیز با شما همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی ما در سوریه و یمن برقرار است و مظهر عمومی دیپلماسی شیعه نیز راهپیمایی اربعین است، تصریح کرد: شیعیان در اینجا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و این دیپلماسی روی کره زمین بی‌نظیر است؛ مسأله تنها دیپلماسی عمومی شیعه نیست و به دیپلماسی عمومی محبان اهل‌بیت (ع) رسیده و اهل‌سنت نیز در این راهپیمایی حاضر هستند. وی تصریح کرد: همه دیپلماسی‌ها متکی به یک جریان هماهنگ وحدت سیاسی و جغرافیایی و یا فرهنگی است، اما دیپلماسی عمومی شیعه در راهپیمایی اربعین، «میلیونی» است و این جمعیت میلیونی دارای دل‌های به‌هم گره‌خورده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: مهم این است که در این دیپلماسی عمومی رهبری فکری با انقلاب اسلامی است؛ بیزاری از قدرت‌های جهانی و وابستگی به قدرت ضد‌استکباری انقلاب اسلامی ویژگی این راهپیمایی میلیونی اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: چرا انقلاب ما توانست این کار را بکند و از همه ملل و کشور‌ها در این راهپیمایی شرکت می‌کند، اما زائر آفریقایی و آسیایی و اروپایی نیز دم از انقلاب ایران می‌زند؟ این به‌خاطر وابستگی مردم ما به انقلاب است؛ شما مردم به این انقلاب وابسته‌اید و این سبب شده این عظمت در یک دیپلماسی عمومی جهان تشیع برای رهبری فکری این دیپلماسی ایجاد شود و آن چیزی که مهم است تداوم این وابستگی است. علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج خود فرمودند: مسائل نظام باید شفاف باشد و این به‌خاطر دو چیز است؛ یکی اینکه این مهم اعتماد مردم را جلب می‌کند. مردم وقتی ببینند همه راست می‌گویند و از تمام واقعیات کشور سخن گفته می‌شود، اعتماد می‌کنند و وابسته به انقلاب می‌شوند؛ وقتی همه‌چیز شفاف باشد مردم اعتماد می‌کنند.