رئیس جمهوری گفت: اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، اگر در ایران نبودند و تازه از کره مریخ آمده‌ بودند، خیلی خوب بود؛ اما همه آنها بوده‌اند و همه آنها در یک بخشی مسئولیت داشته‌اند.

روحانی با این کنایه که در این مباحث و مناظرات متوجه شدیم سایر قوا بی‌ایراد هستند و تنها جای ایراددار دولت است، گفت: این افرادی که امروز قصد دارند قدرت را به دست بگیرند، از کره مریخ آمده‌اند؟ همه این اشخاص در بخش‌های مختلف مسئولیت داشته‌اند

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت انتقادات و کنایه‌های تندی را علیه صدا و سیما، مناظره‌های انتخاباتی و اظهارات کاندیداها مطرح کرد. روحانی با بیان اینکه در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بدی شد، اظهار کرد: سحالا یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در خصوص احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند و ایشان هم دستور دادند جبران شود؛ اینکه جبران شد یا خیر مبحث دیگری است؛ اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد و بدترین جفا، جفا به خود نظام است. اگر قرار است بگوییم همه ۴۲ سال گذشته نقض قانون و فساد و زیر پا گذاشتن حقوق و اجرا نکردن مصالح مردم است، پس برای چه انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: اگر ما اینطور برای مردم توضیح می‌دهیم؛ یعنی از دوره امام که بگذریم و بعد اصلاح قانون اساسی که اختیار کاملش در دست رئیس‌جمهور قرار گرفت، ۵ دوره داشتیم که اینطور که ما می‌گوییم همه خراب بوده و ایراد داشته و خلاف انقلاب بوده است. از یک طرف به نظام ظلم می‌شود و از طرفی به مردم ظلم می‌شود؛ اینکه می‎گوییم در ۸ سال هیچ کاری نشده این ظلم به مردم است که بسیاری از کارها در دست مردم است.

وقتی می‌گویند رشد اقتصادی صفر بوده این آمار دروغ است

روحانی افزود: از طرف سوم ظلم و جفا به کارگزاران نظام صورت گرفت؛ اگر می‌گوییم دولت که فقط افراد دور این میز نیستند. صدها هزار نفر مدیر و کارشناس و کارمند همه با هم میلیون‌ها نفر هستند. وقتی توهین می‌کنیم، یعنی به میلیون‌ها نفر توهین کرده‌ایم. لااقل آمار باید درست باشد؛ اگر می‌گوییم چقدر در بانک‌ها پول گذاشته شده آمار باید درست باشد. وقتی می‌گویند رشد اقتصادی صفر بوده این آمار دروغ است. حالا حقیقت را پشت و رو کنیم، واقعیت را که نمی‌شود بهم زد.

الحمدلله در مناظرات فهمیدیم تنها جای ایراددار دولت است

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح کردیم، این را نمی‌توان منکر شد. اگر هزارها کیلومتر راه آهن و راه افتتاح شده، بگوییم نشده؟ چرا این حرف را می‌زنیم؟ البته چیزهای خوبی هم در این مناظرات مطرح شد که باید انصاف به خرج دهیم؛ در این مباحث و مناظرات متوجه شدیم سایر قوا بی‌ایراد هستند و تنها جای ایراددار دولت است. اگر در کشور ایرادی وجود دارد این ایراد فقط برای دستگاه اجرا است و مجموعه قوه قضائیه، قوه مققنه، مجمع و نیروهای مسلح هیچ مشکلی نداشتند؛ الحمدالله.

با شعور مردم بازی نکنید

روحانی با کنایه گفت: چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شدند و احترام به خانم‌ها مد نظر قرار گرفته است. اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شدند و شیعه و سنی چقدر با هم برابر شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با شعور مردم بازی نکنید، افزود: ملت ایران، ملت بزرگی است؛ ملتی است که می‌داند چه گذشته است. این افرادی که امروز قصد دارند قدرت را به دست بگیرند، از کره مریخ آمده‌اند؟ همه این اشخاص در کشور بوده‌اند و در بخش‌های مختلف مسئولیت داشته‌اند. باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد. مردم بدانند که ما به راستی و درستی با آنها حرف می‌زنیم.

کار به جایی‌ رسیده که کسانی ‌که در همین دولت با من سینه‌ به‌ سینه می‌شدند و همه‌جور پرونده درست کرده‌ بودند که شبکه‌های اجتماعی مختلف باید فیلتر شوند، می‌گویند مخالف فیلترینگ هستند؛ خدارو شکر همه مخالفند با فیلتر کردن

انتقادات تند از رفتار صدا و سیما

رئیس دولت در جلسه هیأت دولت در حضور علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما نیز به رفتار انتخاباتی این سازمان به شدت اعتراض کرد و گفت: آقای صداوسیما که سوال طراحی کردید، چرا در بحث اقتصادی، جنگ اقتصادی را نگفتی؟ چرا فراموش کردی؟ بعد از اینکه سیل اعتراض‌ها آمد در مناظره دوم، دو کلمه گفتند. واقعیت‌ها را به مردم بگویید. ما در دوره جنگ اقتصادی بودیم.

او همچنین خطاب به نامزدها گفت: چرا نمی‌گویید دولت کشور را از شمول فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرد؟ چرا نمی‌گویید با برجام موافقید یا مخالفید؟ الان تنها راه کشور، بازگشت به برجام است.

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: کار به جایی‌ رسیده که کسانی ‌که در همین دولت با من سینه‌ به‌ سینه می‌شدند و همه‌جور پرونده درست کرده‌ بودند که شبکه‌های اجتماعی مختلف باید فیلتر شوند، می‌گویند مخالف فیلترینگ هستند؛ خدارو شکر همه مخالفند با فیلتر کردن.

او همچنین درمورد اظارات نامزدها درباره پهنای باند اینترنت گفت: الحمدلله همه می‌گویند ما طرفدار پهنای باند هستیم. این باند چقدر خوب شده اخیرا، پهنایش قبلا خیلی‌ها را اذیت می‌کرد.

تاریخ سعه صدر دارد، صدا و سیما نیست

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: عزیزان من در دستگاه اجرایی، وزرا و معاونان محترم؛ در هفته‌های پیش رو با همان قدرت باید کار کنید و طرح‌ها را باید تکمیل و افتتاح کنید. این حرف‌ها و تخریب‌ها روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را نمی‌تواند تخریب کند. دولتی که در برابر شش قدرت دنیا ایستاد و توافق را به نتیجه رساند، در برابر حرف‌های دروغ هر وزیر و سازمانی موظف است پاسخ دهد، اینکه صدا و سیما پخش کند یا نکند مهم نیست.

وی افزود: تاریخ سعه صدر دارد، صدا و سیما نیست. شما واقعیت‌ها را به مردم بگویید. امیدوارم انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم و دولتی قوی‌تر از دولت یازدهم و دوزادهم تشکیل شود.