ضرغامی در پاسخ به سؤالی درباره حضورش در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفت: خودم را برای انتخابات آماده کرده‌ام.

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در برنامه 16 آذر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در رابطه با انتخابات 1400 اظهار کرد: من فکر می‌کنم در این انتخابات دو مینی‌بوس نامزد داریم. در رابطه با بنده هم، من خودم را آماده کردم و هر وقت شرایط اقتضا کند وارد کار خواهم شد. اما این‌که در مقطع ثبت‌نام چه اتفاقی خواهد افتاد معلوم نیست و اگر بنده احساس وظیفه بکنم وارد خواهم شد و آمادگی آن را دارم.

وی پس از شرح ویژگی‌های دولت «جوان حزب‌الهی»، افزود: دولت جوان و کارآمد این نیست که حتماً رئیس آن 30ساله باشد. دولتی که گذشت از بعد از تاریخ مشروطه پیرترین دولتی بود که داشتیم، اسم دولت را دولت ژنرال‌ها گذاشته بودند و ما در عمل عملکرد ژنرال‌ها را دیدیم.

ضرغامی تصریح کرد: دولت بعد، دولت 1400، باید دولتی باشد که یکی از اهداف و شعارهایش جوانی بدنه دولت باشد. دولت آینده باید بیاید که زمینه انتقال قدرت را به جوانان فراهم کند.

1400، سال پایان عمر پدرخوانده‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالات دانشجویان درباره شورای ائتلاف گفت: از سال 96 به ‌دلیل اینکه عملکرد دوستان را دیدیم هیچ گونه ارتباطی با آنها ندارم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در رابطه با انتخابات مجلس و لیست وحدت هم پرسیدید، بنده به اکثریت آن لیست رأی دادم غیر از چند نفر. دو نفر از آن‌هایی که خارج لیست قرار دارند و می‌توانم بگویم آقای رسایی و یامین‌پور هستند، البته من به این نکته که رأی‌ها خرد نشود توجه داشتم اما واقعاً نتوانستم به چند نفر رأی بدهم.

وی ادامه داد: تصورم این است  که سال 1400، سال پایان رفتار‌های قیم‌مآبانه و پایان عمر پدرخوانده‌ها است. در سال 1400 بچه‌های انقلابی برای دولت به صحنه می‌آیند و فکر می‌کنم که دیگر رفتارهای قیم‌مآبانه فرصت بازیگری پیدا نمی‌کنند.

عملکردم در فتنه 88 یکی از قله‌های کارنامه صدا و سیماست

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در رابطه با کارنامه صدا و سیما هم گفت: از نظر بنده عملکرد رسانه ملی در فتنه 88 یکی از قله‌های خوب کارنامه صدا و سیما در آن زمان است، کارنامه صدا و سیما خیلی خوب است.

ضرغامی افزود: اتفاقاتی که در عصر عاشورای 88 اتفاق افتاد و پخش آن توسط صدا و سیما از کارهای خیلی خوبی بود که انجام شد و بعضی مردم به این نتیجه رسیدند که باید تکلیفشان را روشن کنند. بعضی از مسئولان امنیتی به من گفتند «شما نباید بروید، به‌ خاطر اینکه امروز مردم عزاداری کردند و شما می‌خواهید 100 نفر را نشان دهید که به دستگاه امام حسین(ع) اهانت کردند»، من حرفشان را شنیدم و زدم به سینه دیوار.

امنیت غذایی، اولین اولویت است

ضرغامی همچنین ابراز کرد: در سؤالات اشاره‌ای به شاخص تولید ناخالص ملی شد. این شاخص یا ده‌ها شاخص دیگر می‌تواند ملاک رشد اقتصادی باشد اما اولویت‌ها را نباید فراموش کنیم، من فکر می‌کنم اولین اولویت امنیت غذایی است، مشکل مردم الآن امنیت غذایی است، به‌طور مثال پارسال می‌توانستند برای 30 نفر مرغ بخرند اما الآن شما این صف‌های خرید مرغ را می‌بینید.

وی گفت: من روی امنیت غذایی و برنامه‌ریزی برای کالاهای اساسی کار کردم و هر دولت انقلابی که روی کار بیاید یافته‌هایم را منتقل خواهم کرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اولویت دوم سهولت کسب‌وکار و برداشتن موانع آن است. اگر چند جوان بخواهند یک کار نو و تازه‌ای انجام دهند آیا آزادی دارند؟ انواع رانت و انحصارات و نظام فاسد بروکراسی اجازه نمی‌دهد که چنین کارهایی انجام شود، پس آزادی به این معنا ما نداریم، بنده ویژگی‌های آن را در آوردم.