دبیر شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به تمایل اجتماعی و محبوبیت بیشتر رئیسی در بین نامزدهای احتمالی و همچنین ظرفیت او برای رأی‌آوری و اجماع‌سازی در انتخابات گفت: ایشان تا الان حرفی مبنی بر حضور در انتخابات نزده؛ اما مخالفتی هم نکرده‌اند. ولی حضور ایشان به شدت بسته به شرایط است. علی‌الخصوص که ایشان مسئولیتی انتصابی دارند و بدون رضایت رهبری هم نمی‌تواند مسئولیت خود را رها کند.

به گزارش فارس، مصطفی پورمحمدی در دومین نشست از سلسله نشست‌های انتخاباتی خود با احزاب، اجماع‌سازی در صورت عدم ورود رئیسی به انتخابات را بسیار سخت دانست و اظهار کرد: ارزیابی ما این است که ظاهرا در صورت عدم ورود آقای رئیسی به انتخابات، نمی‌توانیم روی فردی به اجماع برسیم. این که ما قدرت داشته باشیم اجماع قابل قبولی ایجاد کنیم بعید به نظر می‌رسد.

انتخابات به دور دوم می‌کشد

وی ادامه داد: در این صورت پیش‌بینی می‌کنیم کار به مرحله دوم برسد. در حقیقت ایدۀ شورای وحدت بر اساس سناریو امتداد انتخابات به دور دوم است. چراکه حتی اگر شورای وحدت و شورای ائتلاف یکی شوند که البته به دلیل تلاش‌هایی که تا کنون ادامه پیدا کرده؛ بعید نیست این اتفاق بیافتد؛ نمی‌توانند مجموع جریان ارزشی را پوشش دهند. البته پوشش بدنه زیاد است؛ منظور پوشش کاندیداها است. پورمحمدی گفت: ما باید کاری کنیم که دوستان ما بتوانند همه را به رای‌دهی دعوت کنند که جمعیت ما ۱+۵۰ شود. البته این موضوع حساسیت‌ها، دقت‌ها و ملاحظاتی دارد.

جهانگیری تمایل به کاندیداتوری دارد

وی در خصوص اینکه با احتمال حضور رئیسی در انتخابات، احتمالا چه کسی رقیب ایشان قرار می‌گیرد، گفت: به نظر می‌رسد تا الان، اجماع روی سید حسن خمینی بوده؛ بعد از انصراف ایشان تمایلی به ظریف پیدا کرده‌اند. اطلاع دقیقی ندارم که نظر فعلی اصلاح‌طلبان همچنان بر حضور ظریف در انتخابات است یا خیر.  پورمحمدی در ادامه گفت: البته تندروهایی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که خود اصلاح‌طلبان واقف به این هستند که احتمالا رد صلاحیت می‌شوند؛ نه به خاطر سوابق سیاسی آنها بلکه به دلیل نداشتن سوابق اجرایی. دبیر شورای وحدت اصولگرایان در رابطه با سایر کاندیدهای اصلی احتمالی جریان رقیب گفت: صحبت‌های اخیر آقای جهانگیری علامتی است برای تمایل به حضور در انتخابات. با این وجود با توجه به چسبندگی او به دولت و محبوبیت اجتماعی پایین دولت به نظر می‌رسد ایشان دارد ارزیابی میدانی می‌کند تا بر مبنای بازخوردها تصمیم بگیرد. وی همچنین درخصوص احتمال مطرح‌شدن لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: لاریجانی به صورت جدی در محافل اصلاح‌طلبی مطرح نبوده اما احتمال دارد با اتفاقاتی که افتاده؛ چرخشی به سمت او صورت گیرد.