«هیأت سعودی شامل ۶ نفر، از جمله مشاور عالی رتبه امنیتی ولیعهد عربستان و به سرپرستی خالد بن علی الحمیدان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی بود. در مورد هیأت ایرانی نیز قابل ذکر است که این هیأت ۵ نفره بود و ریاست آن را یک مقام عالی‌رتبه در ایران بر عهده داشت و نمایندگان همه نهاد‌های ایرانی از جمله سپاه پاسداران و «نیروی قدس» در آن حضور داشتند.»

الاخبار چاپ بیروت ضمن نگارش مطلب فوق، درباره اخباری مبنی بر دیدار اخیر دو هیأت ایرانی و سعودی در بغداد نوشت: «بر اساس توافق بین سعودی‌ها، ایرانی‌ها و عراقی‌ها، قرار بر این بود که به دلیل بسیاری از ملاحظات دو طرف، خبر اولین دیدار مستقیم بین ریاض و تهران محرمانه بماند. با این وجود، خبر این دیدار در مطبوعات انگلیس نشت پیدا کرد. بنابراین دو طرف به عنوان حسن نیت و جلوگیری از تأثیر افشای این خبر بر مذاکرات، به سرعت خبر دیدار را تکذیب کردند، اما منابع آگاه عراقی در گفتگو با «الاخبار» صحت اخبار منتشر شده در مورد این دیدار را تأیید می‌کنند.» این رسانه افزود: «مذاکرات سری عربستان و ایران تحت حمایت بغداد برای اولین بار و پس از قطع طولانی مدت ارتباط برگزار شد و تهران و ریاض گفتگوی استراتژیک محرمانه را درباره تمام پرونده‌های مورد اختلاف، آغاز کردند. گفتگویی که انتظار می‌رود نتایج مهم آن، نقطه عطفی در منطقه باشد و بر کشورهای مختلف منطقه، به ویژه لبنان و یمن سایه افکند.»

روزنامه لبنانی ادامه داده: اطلاعات «الاخبار» حاکی از آن است که این نشست «بسیار مثبت» بوده و از برخی انتظارات فراتر رفته است. سعودی‌ها و ایرانی‌ها تصمیم گرفتند جلسه دوم را نیز در بغداد برگزار کنند. مقرر شد جلسه بعد هفته آینده باشد و در دستور کار بغداد و دو هیأت مذاکره کننده قرار گرفت.

به نوشته الاخبار طرف عراقی که مشتاق موفقیت این مذاکرات است، می‌ترسد که افشای خبر در رسانه‌ها بر سرنوشت مذاکرات تأثیر بگذارد.