معاون سیاسی سپاه پاسداران، منظورش از تخلفات سردار سعید محمد را مغایرت رفتارهای سیاسی - انتخاباتی سردار محمد با مقررات جاری سپاه عنوان کرد.

به دنبال مصاحبه روز شنبه سردار یدالله جوانی با یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه که سردار سعید محمد به دلیل تخلف از فرماندهی قرارگاه خاتم کنار گذاشته شده است، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه روز در گفت‌وگویی با رویداد 24 گفت: وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست.

وی افزود: هر کس می‌گوید تخلفی صورت گرفته باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.

سخنگوی سپاه همچنین تاکید کرد: حدود یک ماه قبل هم اعلام کردم که سپاه هیچ کاندیدایی را تایید یا تخریب نمی‌کند و وظیفه خود را مطابق قوانین جاری کشور انجام می‌دهد. از جمله این وظایف دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات، کمک به برقراری امنیت در انتخابات و هر چیزی است که قانون به سپاه در انتخابات اجازه داده است.

وی ادامه داد: این موضع مشترک فرماندهی کل سپاه، نمایندگی ولی فقیه و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه که سه حوزه کاری سپاه هستند، است. مجموعه سپاه به دنبال مصداقی (در انتخابات) نیست و این یک حرف صریح شفاف قانونی، شرعی و دقیق است.

به دنبال آن، سردار جوانی نیز با انتشار متنی توضیح داد: «نظر به برداشت‌های نادرست و بعضاً سوءاستفاده برخی رسانه‌های داخلی و خارجی از پاسخ اینجانب به سؤال خبرنگار فارس درباره فعالیت‌های انتخاباتی برادر پاسدار دکتر سعید محمّد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) که در مسئولیت‌های گذشته، زحمات ارزشمندی کشیده‌اند به آگاهی می‌رساند؛ همچنانکه از متن مصاحبه برمی‌آید، تخلف مورد اشاره، صرفاً بروز رفتارهای سیاسی- انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است.»