ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۹۷ هزار نفر در ۲ انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند از تایید صلاحیت ۹۰ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شورا‌های شهر خبر داد و گفت: افرادی که تایید نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به هیأت نظارت، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه روند ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی روستا بسیار رضایت‌بخش و امیدوارکننده بود، گفت: در این دور از ثبت نام، با ۲۴۶ هزار و ۴۷۹ نفر داوطلب، رکورد ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا شکسته شد.

جمال عرف، در خصوص میزان ثبت نام شوراهای شهر اظهار کرد: در این عرصه هم در حد فاصل دوره چهارم و پنجم قرار گرفتیم, چون در این دوره حدود ۵۱ هزار نفر ثبت نام کردند که در مجموع ۲۹۷ هزار نفر در هر دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.

عرف همچنین درباره موضوع انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: در مجموع در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در ۴ استان برگزار می‌شود، ۸۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

معاون وزیر کشور پیرامون انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی که در ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود ۸۷۷ نفر ثبت نام کرده‌اند. به گفته عرف، زمان ثبت نام از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ ۲۱ اردیبهشت به مدت ۵ روز و با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود. وی با بیان اینکه تبلیغات طبق قانون از هفتم تا روز ۲۶ خرداد ماه خواهد بود، اظهار کرد: در گذشته میتینگ‌ها و همایش‌های انتخاباتی را داشتیم که در این دوره یا نخواهیم داشت و یا اینکه به صورت حداقلی خواهد بود و برنامه اصلی ستاد بر این است که تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما دنبال شود.