وزرای امور خارجه تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران، از ایران خواستند که روند دیپلماتیک را پیچیده‌تر نکند.  

در این بیانیه که بر روی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه منتشر شده، وزرای اموز خارجه تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) مطرح کردند: دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس اظهارات ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته را با نگرانی زیادی ملاحظه کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده است: این یک تحول جدی است چون تولید اورانیوم با خلوص بالا، گامی مهم در راستای تولید یک سلاح هسته‌ای شکل می‌دهد.  تروئیکای اروپایی در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که ایران هیچ نیاز غیرنظامی معتبری برای غنی‌سازی در این سطح ندارد. در این بیانیه آمده است: ما همچنین درباره اخبار حاکی از اینکه ایران برنامه دارد 1000 سانتریفیوژ دیگر را در نطنز نصب کند که موجب افزایش چشمگیر ظرفیت غنی‌سازی ایران خواهد شد، ابراز نگرانی می‌کنیم. علاوه بر این، سه کشور اروپایی بیان کردند: اعلام ایران با توجه به اینکه در موقعی مطرح شده که تمام شرکای برجام و آمریکا مذاکراتی واقعی را با هدف پیدا کردن یک راهکار دیپلماتیک سریع برای بازسازی و احیای برجام شروع کرده‌اند، به طور قابل توجهی تاسف‌بار است. در بخش پایانی این بیانه آمده است: با در نظر گرفتن تحولات اخیر، ما هرگونه اقدامات تنش‌زا از جانب هر یک از بازیگران را مردود می‌دانیم.

هفته آینده اورانیوم ۶۰ درصد حاصل می‌شود

همزمان کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که غنی‌سازی ۶۰ درصد با آبشار سانتریفیوژ‌های IR-۴‌و IR-۶ در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.  وی با بیان اینکه انتظار می‌رود این محصول هفته آینده جمع‌آوری شود، افزود: محصول مورد نظر به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید.