یاسر خمینی گفت که رهبر انقلاب کاندیداتوری سیدحسن خمینی را به صلاح ندانسته و از او خواسته‌اند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکند.  

یاسر خمینی، برادر سیدحسن خمینی، در گفت‌وگویی با جماران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری برادرش در انتخابات ریاست جمهوری 1400، اظهار کرد: در هفته‌ها و بلکه ماه‌های اخیر، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده‌های شهدا، سیاسیون و دانشگاهیان کشور ایشان را تنها کسی دانستند که می‌تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند.

وی با بیان اینکه حاج حسن آقا هنوز این درخواست‌ها را نپذیرفته بودند، افزود: ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند و طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می‌دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.

نوه امام خمینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری معمولا به این گونه موارد وارد نمی‌شوند، ادامه داد: اما به جهت رابطه خاصی که با اخوی دارند و تأکید اخوی بر اطلاع از نظر ایشان، صلاح را در این کار تشخیص ندادند و فرمودند اگر هریک از فرزندان من از من مشورت می‌گرفتند من همان را می‌گفتم. البته اخوی در پایان از ایشان اجازه می‌گیرند که مسئله را اعلام کنند و ایشان بزرگوارانه می پذیرند. سید یاسر خمینی تصریح کرد: با توجه به این توصیه، طبیعی است که تصمیم ایشان روشن است و اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند.

گفتنی است طی روزهای اخیر اصرار زیادی از سوی چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری حسن خمینی وجود داشت. جواد امام، از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب و نزدیک به محمد خاتمی، اوایل هفته گفته بود: «سید حسن خمینی یکی از کاندیداهای حداکثری اصلاحات است که در جبهه در مورد او صحبت های زیادی می‌شود و احزاب و شخصیت ها به دنبال این بودند که او را متقاعد کنند. ولی تا امروز نپذیرفته است. اگر بپذیرند یکی از کاندیداهای مورد اجماع جبهه خواهند بود.»

او افزوده بود: «احتمالا سید حسن خمینی در صورت حضور تایید صلاحیت می‌شود؛ چراکه دلیلی برای رد صلاحیت او وجود ندارد.»