روز گذشته در حالی که پنج روز از اقدام تروریستی علیه کشتی ایرانی «شهرکرد» در دریای مدیترانه می‌گذشت، سپاه پاسداران از شهر موشکی جدید نیروی دریایی خود رونمایی کرد. ایران، اسرائیل را اصلی‌ترین مظنون حمله تروریستی به کشتی خود می‌داند و سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری دیروز خود با تاکید بر اینکه پاسخ حمله به کشتی ایرانی را می‌دهیم، گفت: «جایی که این اقدام رخ داده اولین انگشت اتهام را متوجه رژیم اشغالگر قدس می‌کند و رفتارهای تجاوزکارانه این رژیم این فرض را قوت می‌بخشد. این رژیم تمام حیات و ممات خود را در بحران و ناامنی جستجو کرده است.»

از این رو و با توجه به بالا گرفتن تنش‌ دریایی میان ایران و اسرائیل، بسیاری رونمایی دیروز سپاه از شهر جدید موشکی خود را قدرتنمایی در این کارزار دریایی می‌خوانند. به گزارش رسانه‌ها، انبوهی از سامانه‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک با بردهای متنوع در شهر جدید موشکی سپاه به نمایش درآمد.

خبرگزاری فارس، تابستان امسال در جریان رونمایی از یکی دیگر از این شهرهای موشکی سپاه، در گزارشی نوشته بود: «در حقیقت ساختار شهرهای موشکی ایران که به صورت تونل‌های حفر شده در دل کوه با مهندسی و حفاری خاص خود بود،  امکان دپوی انبوهی از موشک‌های بالستیک در بردهای مختلف و شلیک آنها از سیلوهای زیرزمینی را که این سیلوها نیز بخشی از شهر موشکی به شمار می‌آمدند فراهم می‌کرد و بدین ترتیب گام بسیار بزرگی در راستای محافظـت از این توان برداشته شد.»

الحاق تجهیزات موشکی با قابلیت‌های جدید

دیروز همچنین در مراسمی تحت عنوان «الحاق تجهیزات موشکی»، سامانه‌ها و تجهیزات موشکی با قابلیت‌های جدید اعم از شلیک دقیق از عمق، پرتاب مین در بردهای مختلف، شلیک 360 درجه، شلیک در حال حرکت و افزایش برد به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.

سپاه نیوز در این باره نوشت که این تجهیزات توسط متخصصان توانمند کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های تحقیقاتی سپاه و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده‌اند. گزارش آن می‌افزاید که «در پنجمین آیین الحاق تجهیزات رزمی به نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی که توانایی تغییر هدف پس از شلیک را دارند نیز رونمایی شد.»

اگر به ایران تعرض کنید ...

در جریان این رونمایی که با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح برگزار شد، فرمانده نیروی دریایی سپاه طی اظهاراتی به دشمنان هشدار داد: «به ایران تعرض کنید، ضربه مهلکی به شما خواهیم زد.»

به گزارش سپاه نیوز، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با تاکید بر اینکه روند ارتقای توان رزم نیروی دریایی سپاه در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و راهبرد «قوی شدن» تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: ما سربازان ولایت و ملت ایران تا پای جان بر عهد سربازی خود هستیم و اگر دشمنان بخواهند تعرضی کنند ضربه مهلکی به آنها خواهیم زد.