روز گذشته در پی تذکر نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی و انتقاد او از قالیباف مبنی بر اینکه «مجلس پادگان نظامی نیست»، دقایقی جو مجلس متشنج شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه‌ای، محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز که به عنوان مخالف پیشنهادی قصد صحبت داشت در ابتدا خواستار بیان تذکری شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به او گفت که این موضوع تبدیل به رویه‌ای شده است که نمایندگان در ابتدای صحبت‌های خود یک تذکر را بیان می‌کنند و از صباغیان خواست که توضیحاتش را در بیان مخالف پیشنهاد بیان کند.

در واکنش، صباغیان خطاب به قالیباف اظهار کرد: آقای قالیباف بگذارید حرفم را بزنم؛ یک رویه‌ای ایجاد کرده‌ایم که پیشنهاد دهنده باید در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شده و نامش را بنویسد و به شما بگوید تا اجازه طرح پیشنهاد را بدهید. این ذلت و خواری نمایندگان است که باید به شما التماس کنند.

شما نماینده برتر نیستید

وی ادامه داد: آقای قالیباف اینجا مجلس است و پادگان نظامی نیست همه ما نماینده مردم هستیم، شما هم نماینده مجلس هستید و نماینده برتر نیستید، همه باید به وظایف نمایندگی‌مان عمل کنیم.

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای قالیباف شما در مجلس یک حزب تشکیل داده‌اید که کسی نمی‌تواند حرف بزند. یک فراکسیون برای خود تشکیل داده‌اید. آیین‌نامه هم به درستی اجرا نمی‌شود. شما یک نماینده مثل سایر نمایندگان هستید باید اجازه دهید که ما صحبت کنیم. شما فقط مجری مجلس شورای اسلامی هستید.

صباغیان با فریاد صحبت‌هایش را بیان می‌کرد که همین فریادها و جمع شدن تعدادی از نمایندگان دور صندلی او برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرده بود، به گونه‌ای که تعدادی از نمایندگان در واکنش به صحبت‌های او با صدای بلند اعتراض می‌کردند.

امیرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نمایندگانی که اطراف صباغیان جمع شده بودند، خواست که او را به آرامش دعوت کنند. صباغیان در ادامه‌ صحبت‌هایش اظهار کرد: هیأت رئیسه حق حذف هیچ پیشنهادی را ندارد و باید طبق آیین‌نامه عمل کند اگر مشکل در تعداد زیاد پیشنهاد است تدبیری بیندیشید نه این‌که آنها را حذف کنید. انتظار ما از رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای آیین‌نامه است.

بعد از صحبت‌های صباغیان، تعداد دیگری از نمایندگان به عنوان تذکر و یا در ابتدای صحبت‌هایشان به عنوان پیشنهاد دهنده مخالف و موافق از عملکرد قالیباف در مجلس شورای اسلامی دفاع کردند.

وقتی که مجددا صباغیان قصد طرح بیان پیشنهادی را داشت تعدادی از نمایندگان در واکنش با دو دو کردن مخالفت خود را با حرف‌های پیشین او نشان دادند.