عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه صداوسیما تبدیل به محلی برای بیزینس مداحان یا به بیان دیگر معرفی «بیزینس من»های مداح شده است.

به گزارش جماران، مجید انصاری در سالروز صدور «منشور روحانیت» از سوی امام خمینی افزود: مداحان در تلویزیون تمرین صدا کرده و هرچه در زبانشان چرخید بیان می‌کنند. در حالی که نه محتوای کلام آنها اسلامی است، نه ادبیاتی که به کار می‌برند، فاخر و نه دستاورد این اقدام‌شان موجب تحکیم دین و باور مردم و جذب جوانان به ائمه اطهار می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز تحت عنوان معارف و برنامه‌های دینی و مذهبی از صداوسیما پخش می‌شود، بسیار تأمل‌برانگیز است، افزود: متاسفانه برخی دعاها بدون توجه به متن و سندی که دارند پخش می‌شوند و باعث متهم شدن شیعیان در فضای جهانی اسلام به «شرک» خواهند شد. در واقع به دلیل نادانی و بی‌توجهی، در برنامه‌های رسمی صداوسیما ادعاهای وهابیون را با رفتار و گفتاری که پخش می‌شود، مستند می‌کنند.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی پیام «منشور روحانیت» حوزه‌های علمیه و روحانیت هستند، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه انتظار می‌رفت این پیام منشاء انقلاب و تحولات بزرگی از لحاظ ساختاری و بینشی در حوزه‌های علمیه به ویژه در حوزه علمیه قم شود. اما متاسفانه نه تنها این مهم تحقق پیدا نکرد بلکه به طور فزاینده‌ای شاهد حضور و بروز جریانات و افکار تحجری و یکسونگر در حوزه‌ها هستیم. وی ادامه داد: برخی جریانات افراطی سیاسی در حوزه‌ها نیز با شکستن حریم و حرمت برخی علما و فضلا و با اغراض انحصارطلبانه سیاسی خودشان آسیب دیگری به حوزه‌ها وارد آورده‌اند.

انصاری گفت: وظیفه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای مدیریت حوزه و دیگر نهادهای مرتبط با مدیریت حوزه‌ها از ابتدا همین بوده که پیام امام را تبدیل به منشور و مرامنامه حوزه‌ها کنند. اما متاسفانه این نگاه فراموش شده و سیاست دیگری جایگزینش شده است.