نماینده اصولگرای تهران در مجلس گفت: آقای بذرپاش سند کار در یک موسسه پژوهشی را آورد که امضاکننده نامه بعدا اقرار کرد برگه جعلی است.

الیاس نادران در مجلس در گفتگویی تفصیلی درباره حواشی انتخاب مهرداد بذرپاش برای ریاست دیوان محاسبات از سوی نمایندگان مجلس، با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه رئیس دیوان محاسبات باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد، اظهار کرد: انتخاب رئیس دیوان محاسبات یک آیین‌نامه اجرایی دارد که کمیسیون بودجه پیشنهاد می‌دهد و کمیسیون آیین‌نامه آن را مصوب می‌کند. آقای بحرینی در کمیسیون تدوین آیین‌نامه این را تغییر دادند به اینکه باید ۲۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد نه فقط سابقه کار.

وی ادامه داد: ولی ایشان (مهرداد بذرپاش) با توجه به سن و سال و دوره‌هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در یک موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود. بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که برگه جعلی است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. اما من خیلی این جور حسن‌نیت‌ها را نمی‌فهمم! جور کردن سابقه کار با سند جعلی حداقل برای من پذیرفتنی نیست.

به گفته نادران موسسه مذکور در زمان مورد ادعا اصلا وجود نداشته و بعدا از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجلس ورود به سابقه کار نکرد و کسی هم این را نقد نکرد، گفت: من هم خودم این را جزو نقاط ضعف مجلس یازدهم می‌دانم که به سادگی از این مسئله عبور کرد. وقتی من از کمیسیون اصل ۹۰ ناامید شدم که جواب متقن و مستدل به من بدهند از قوه قضاییه پیگیر شدم و منتظرم آن‌ها فرصتی بدهند. مدارک را برای آن ها هم فرستادم. نمی‌دانم آنجا چه اتفاقی بیفتد.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه آقای قالیباف در جلسه معارفه گفت گذشته‌ها گذشته، بیاییم کار کنیم، تصریح کرد: من به عنوان کسی که قانون‌گذاری می‌کند و قانون ملاک رفتارش است این استدلال را نمی‌پذیرم.

نادران در این گفت‌وگو تاکید کرد: نظام باید تکلیفش را مشخص کند و مجلس و قوه قضاییه هم باید تکلیفشان را روشن کنند. من حتی اگر از قوه قضاییه اقدام موثری نبینم، مدارک و مستندات را برای رهبری می‌فرستم که تعیین تکلیف کنند. این امر با حیثیت نظام مرتبط است، بحث فرد مطرح نیست.